Po trzech latach produkcji terenowy model Mitsubishi doczekał się technicznych zmian, pozwalających mu nieco lepiej konkurować z innymi autami tej samej klasy. Modyfikacja dotyczy wysokoprężnego silnika 3.2 DI-D osiągającego dotąd 160 KM (ze skrzynią ręczną) lub 170 KM (z przekładnią automatyczną). Teraz silnik osiąga 200 KM i 441 Nm momentu. Z nowym silnikiem będzie oferowana nowa automatyczna skrzynia biegów, która jak dotychczasowa ma 5 przełożeń.
Większa moc idzie w parze z niższym spalaniem. Przykładowo wersja pięciodrzwiowa z nowym silnikiem i automatem zużywa teraz 9,6 l/100km, czyli dokładnie litr mniej, niż dotychczasowa wersja. Przekłada się to na emisję CO2 do atmosfery. Spadła ona o około 10%, dla modelu 5d AT wynosi teraz 224, zamiast 244 g/km w starym modelu.
Większa moc będzie istotna dla ludzi wykorzystujących te auta do holowania przyczep. Uciąg zwiększył się o 200 kg i wynosi obecnie 3000 kg dla krótkiego i 3500 kg dla długiego Pajero .
Inne zmiany to cieńsza przednia szyba, lepsze wygłoszenie wnętrza, nowe obręcze o średnicy 17 i 18 cali oraz nowy system multimedialny MMSC (Mitsubishi Multi Communication System) z dyskiem o pojemności 40 GB.
Ceny Pajero (z rabatem) z nowym silnikiem zaczynają się od 161 590 zł.
Marcin Lewandowski
Poborowy Mitsubishi Pajero - ZOBACZ TUTAJ