Mondeo zaciska pasa

Do oferty Forda dołącza Mondeo ECOnetic. 2-litrowy diesel zużywa 4,4 l oleju napędowego na "setkę" i idzie w ślady Passata BlueMotion

Mondeo ECOnetic napędza 2-litrowy diesel TDCi o mocy 115 koni połączony z 6-biegową skrzynią o długich przełożeniach. Niskie zużycie paliwa i emisja spalin to nie tylko zasługa zespołu napędowego, ale i kilku modyfikacji charakterystycznych dla wersji ECOnetic. Oszczędne Mondeo otrzymało opony o niskich oporach toczenia, obniżone zawieszenie, tylny spojler i specjalne owiewki kierujące strumień powietrza.

Na desce rozdzielczej pojawił się wskaźnik, podpowiadający kierowcy wybór optymalnego (do oszczędzania paliwa) biegu. 4,8-metrowe auto waży ponad 1,5 tony i zadowala się średnio 5,2 l oleju napędowego na 100 km, w trasie osiągając wynik zaledwie 4,4 litra. Ze średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km dołącza do klasowej czołówki - Volkswagena Passata BlueMotion i Opla Insigni EcoFlex (odpowiednio 128 i 136 g/km). W przeciwieństwie do Mondeo i 110-konnego Passata, Insignię napędza jednak mocniejszy diesel o mocy 160 KM.

Mondeo ECOnetic debiutuje w salonach jako 5-drzwiowy liftback i pojemne kombi. W Wielkiej Brytanii, gdzie Ford rozpoczyna na razie sprzedaż modelu, ceny startują od 20 145 funtów.

Marcin Sobolewski

Opel Insignia EcoFlex - ZOBACZ TUTAJ

Nowe eko-Volvo - WIDEO

Samochody: Ford Mondeo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA