Wyścigówka do codziennego użytku

Porsche Panamera spotkała się z niezbyt entuzjastycznym przyjęciem. Podobne emocje wywołała informacja o silnikach wysokoprężnych w Cayenne. Aby naprawić nieco nadszarpnięty wizerunek producenta prawdziwie sportowych aut, Porsche zbuduje uliczną wersję modelu RS Spyder

Takie przynajmniej rewelacje przynosi francuski L'Automobile. Informacja ta jest równie sensacyjna, co... niestety, mało prawdopodobna. Według portalu nowy model miałby zapełnić lukę po bardzo udanym i cenionym modelu Carrera GT, którego produkcja zakończyła się w 2006 r.

Auto miałoby odziedziczyć 3,4-litrowe V8 stosowane w wyścigówce. Zamiast 480 KM, cywilna wersja miałaby dysponować mocą "zaledwie" 400 KM. Cóż, w dzisiejszych czasach liczby te może nie powalają  na kolana. Trzeba jednak pamiętać, że RS Spyder jest autem bardzo lekkim. Niską masę - około 780 kg - zawdzięcza, między innymi wykonanemu z włókna węgłowego nadwoziu typu "monocoque". Podobnego rozwiązania można się również spodziewać w wersji cywilnej.

Musimy w tej chwili odwołać się do Waszej wyobraźni, gdyż nam na podstawie informacji przekazanych przez L'Automobile wciąż ciężko jest zwizualizować sobie ulicznego RS Spydera.

Nieco bardziej wiarygodnie brzmią chyba doniesienia portalu 4wheelsnews.com, według którego Porsche planuje co najwyżej wyprodukować bardzo limitowaną serię RS Spydera, która dopuszczona byłaby do ruchu ulicznego. Coś na kształt SLR Stirling Moss zaprezentowanego niedawno przez Mercedesa . Póki co, pozwolimy sobie traktować rewelacje L'Automobile z mocnym przymrużeniem oka.

Bartosz Sińczuk

Porsche GT3, zawodowy street fighter - ZOBACZ TUTAJ

Panamera oficjalnie - WIDEO

Samochody: Porsche Carrera - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.