Scirocco dostał mocnego diesla

Ekstremalna wersja R20 znajduje się wciąż w fazie zaawansowanych testów. W międzyczasie Volkswagen postanowił zaprezentować inną sportową wersję swojego coupe. Tym razem z sercem wysokoprężnym

Pod maską pracuje taki sam silnik, jaki napędza zaprezentowaną niedawno wysokoprężną wersję sportowego Golfa - GTD. Dwulitrowe TDI z systemem wtrysku common-rail ma moc 170 KM osiąganą przy 4200 obr./min. Współpracować może z sześciostopniową skrzynią manualną lub, również sześciobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG.

W obu przypadkach auto rozpędza się do setki w czasie 8,1 sek., a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Tych, do których przytoczone osiągi nie przemawiają, przekona być może maksymalny moment obrotowy. Wynosi 350 Nm i dostępny jest już na poziomie 1750 obr./min.

Oczywiście jednym z głównych powodów zastosowania nowego, mocnego diesla była próba połączenia lepszych niż normalnie osiągów z rozsądnym poziomem zużycia paliwa. Jak zatem kształtuje się to ostatnie? Według Volkswagena auto w trybie mieszanym zadowoli się ilością 5,3l oleju napędowego na każde przejechane 100 km. Biorąc pod uwagę, że bak ma pojemność 55l, można przejechać pomiędzy kolejnymi tankowaniami ponad 1000 km. Tyle teorii. Nie ma się jednak co oszukiwać - jeśli GT TDI będzie używane "zgodnie ze swoim przeznaczeniem", wartości te nie będą zapewne już tak imponujące.

Na razie, Scirocco z nowym silnikiem dostępne jest tylko na rynku brytyjskim. Jednak w niedługim czasie trafi także do innych krajów. Na wyspach 170 TDI występuje wyłącznie w wersji GT. Oprócz adaptacyjnego zawieszenia DCC oferuje ona także, między innymi, sześć poduszek powietrznych, dwustrefową automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy oraz układy ABS i ESP. Opcjonalnie swoje Scirocco będzie można "uzbroić" w 19-calowe felgi "Lugano".

Bartosz Sińczuk

Jak jeździ się nowym Scirocco? - ZOBACZ TUTAJ

Golf GTI, powrót do przeszłości - WIDEO

Samochód: Volkswagen Scirocco - ogłoszenia

Więcej o: