Kolejny uśmiech w palecie Mazdy

Podczas nowojorskiego salonu samochodowego Mazda zaprezentowała odświeżoną wersję dużego SUV'a CX-9, oferowanego w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Auto z zewnątrz upodobniło się za sprawą wlotów powietrza w zderzaku do odnowionych niedawno modeli MX-5 i CX-7

Najbardziej widoczną zmianą karoserii jest nowy przedni zderzak z atrapą chłodnicy, reflektorami i lampami przeciwmgielnymi. Nowe wzory otrzymały 18- i 20-calowe koła, powiększono także lusterka wsteczne. Modyfikacjom poddano również tylny zderzak i lampy, które inspirację czerpią z linii stylistycznej koncepcyjnego modelu Nagare. Do palety kolorów nadwozia dodano nowy odcień lakieru Dolphin Gray. Całość prezentuje się bardziej dynamicznie, a chromowane dodatki dodają elegancji.

Facelifting objął także wnętrze pojazdu. Wskaźniki otrzymały nowe podświetlenie, zmodyfikowano regulatory wentylacji na konsoli centralnej. Nowe są też materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej, boczków drzwi i tapicerki foteli oraz kolorystyka wnętrza. W opcji pojawił się zmodyfikowany zestaw multimedialny z nagłośnieniem BOSE i systemem Bluetooth.

Do napędu odmłodzonej Mazdy CX-9 posłuży w dalszym ciągu benzynowy silnik 3.7 V6 ze zmiennymi fazami rozrządu. Maksymalną moc 201 kW (273 KM) osiąga przy 6250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 366 Nm przy 250 obr./min, przy czym 339 Nm dostępne jest w zakresie od 3000 do 6000 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu z opcją manualnej zmiany przełożeń. Do dyspozycji jest również napęd na cztery koła, który przenosi od 0 do 50 procent momentu obrotowego na koła tylnej osi.

Kolejne zmiany przeprowadzono w konstrukcji karoserii - z przodu zmieniono elementy nośne zwiększające sztywność. Nowa jest rama pomocnicza, do której przymocowano silnik, przednią oś i układ kierowniczy. Słupki karoserii wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości, usztywniono również tylną część nadwozia. Zbiornik paliwa przesunięto bliżej środkowej części auta. Wszystkie przeprowadzone modyfikacje przyczyniły się do większego bezpieczeństwa i wyższego komfortu podróży.

W wyposażeniu pojawił się także system monitorowania martwego punktu, który powyżej 20 mph (około 32 km/h) za pomocą lampki ostrzegawczej informuje kierowcę o niewidocznych w lusterku pojazdach podczas manewru zmiany pasa. Po raz pierwszy Mazda CX-9 zadebiutowała w roku 2006 podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Zdobyła dużą popularność za naszą wschodnią granicą, a w USA została nagrodzona tytułem Truck Of The Year 2008.

Marcin Sobolewski

Japońska odpowiedź na BMW X6 - ZOBACZ TUTAJ

Skąd się biorą Hummery? - WIDEO

Samochody: Mazda CX-9 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA