Cóż, trzeba przyznać, że nowy pas przedni budzi trudne do opanowania skojarzenia ze sportowym kuzynem - Lancerem Evolution . O ile użycie go na charakternym sedanie wydaje się uzasadnione, to w przypadku Outlandera wywołuje raczej niemałą konsternacje. Trzeba znaleźć naprawdę dobry kadr, żeby auto wyglądało proporcjonalnie. W większości ujęć wygląda jak zlepek co najmniej dwóch różnych modeli (pamiętacie GT-R kombi ?). Być może potrzeba po prostu nieco czasu, by się z tą koncepcją Mitsubishi oswoić.
Na szczęście poza bardziej agresywnym wyglądem koncepcyjny crossover Mitsubishi otrzymał również kilka usprawnień technicznych. Być może będą one w stanie usprawiedliwić kosmetyczne eksperymenty. Pod maską GT znalazł się 230-konny 3-litrowy silnik V6 MiVEC SOHC. Obniżone zawieszenie ma teraz bardziej sportową charakterystykę, a zastosowanie aluminiowego dachu pozwoliło obniżyć środek masy.
Najistotniejszą jednaj zmianą jest zapewne zastosowanie, znanego z modelu Lancer Evolution, zaawansowanego systemu napędu na cztery koła S-AWC (Super All-Wheel Control System). Swoją drogą otrzymał on niedawno nagrodę "Najlepsza nowa technologia", przyznawaną przez Kanadyjskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych.
Bartosz Sińczuk
Subaru Legacy stracił twarz, ale nie ducha - ZOBACZ TUTAJ