Land Rover - nowe twarze i silniki

Pod skalpel poszły Discovery, Range Rover i jego tańsza odmiana Range Rover Sport. Oprócz faceliftingu pod maski samochodów trafiły nowe, choć znane z Jaguara, silniki

Każdy z trzech modeli dostał nowe światła z diodami LED, delikatnie odświeżone elementy karoserii i przede wszystkim nowe, dużo mocniejsze, a przy tym bardziej oszczędne silniki. Wnętrze też poddano kuracji odmładzającej. Użyto nowych rodzajów skóry a przełączniki zaprojektowano z jeszcze większym pietyzmem. Mówiąc krótko: Land Rovery są teraz lepsze i bardziej luksusowe, ale niekoniecznie ładniejsze - po co na przykład wygładzać zderzaki klasycznego Range Rovera?

RANGE ROVER

 

Inżynierowie chwalą się, że zmodyfikowano 1420 elementów. Jednym z nich jest 12-calowy ekran TFT, na którym pasażer przedniego fotela może oglądać film, gdy w tym samym czasie kierowca ogląda mapę nawigacji. Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską. W miejsce wysłużonego doładowanego silnika V8 o pojemności 4,2 litra pojawiła się widlasta ósemka z Jaguara XFR. Efekt? 510 KM,  625 Nm i przyspieszenie do setki w 6,2 sekundy. Nowy silnik zużywa przy tym 14,8 l/100 km emitując 348g CO2/km. Dla bardziej oszczędnych, w ofercie pozostanie wysokoprężne TDV8.

LAND ROVER DISCOVERY

Discovery też doczekał się nowego silnika. Oprócz 2,7 TD V6, pojawi się podwójnie doładowany diesel V6 o pojemności 3,0 l stosowany w Jaguarach. I tak jak w przypadku Range Rovera, mimo większej pojemności, zwiększonej do 245 KM mocy i momentowi 600 Nm auto zgodnie z zapowiedziami producenta zużywa średnio 9,8 l/100 km.

Lifting objął także wnętrze. Jest jeszcze bardziej luksusowe i przypominało nieco to z Range Rovera. Konsolę środkową delikatnie skierowano ku kierowcy, a w jej centralnym punkcie zamontowano 5-calowy ekran TFT.

RANGE ROVER SPORT

Range Rover Sport dostępny będzie zarówno z mocnym 5-litrowym V8, jak i z łagodniejszym i bardziej ekonomicznym 3-litrowym dieslem. W ofercie pozostanie jeszcze silnik wysokoprężny 3,6 TD V8. Poprawiono też zawieszenie, podłączając je do nowego systemu Adaptive Dynamics.

Wszystkie samochody na rynku brytyjskim pojawią się we wrześniu tego roku. Kiedy trafią do Polski? Nie wiadomo.

Klikając na zdjęcia w artykule przejdziesz do galerii i wideo poszczególnych modeli

Jan Kopacz, źródło: carmagazine.co.uk

Toyota Urban Cruiser szokująco wyceniony - ZOBACZ TUTAJ

P.U.M.A. - czy tak wygląda przyszłość miast? - WIDEO

Samochody: Land Rover - ogłoszenia

Więcej o: