Nadjeżdża miejska terenówka Toyoty

Już niebawem w polskich salonach Toyoty pojawi się nowy model. Urban Cruiser może się na pierwszy rzut oka wydawać pomniejszonym autem terenowym, jednak już sama nazwa zdradza, że jego żywiołem nie są dzikie ostępy czy błotniste bezdroża. Najlepiej czuje się on w dżungli... miejskiej

Kompaktowy Urban Cruiser swoją, nieco kanciastą, sylwetką próbuje upodobnić się do większych, czteronapędowych modeli Toyoty, jak Land Cruiser czy RAV4. Jego długość wynosi jednak niecałe 4m, czyli tyle, ile mierzy np. Skoda Fabia. Producent uspokaja, że dzięki sporemu jak na segment B rozstawowi osi równemu 2640m oraz małym zwisom nadwozia, udało się wygospodarować całkiem sporo miejsca dla pasażerów. Bagażnik ma pojemność 314l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy rozrasta się do 749l.

Urban Cruiser dostępny będzie z dwoma silnikami, współpracującymi z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Pierwszy z nich to 100-konna jednostka benzynowa o pojemności 1,33l, znana już chociażby z modelu Auris. Inteligentny system zmiennych faz rozrządu (VVT-i) pozwala ograniczyć zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery przy jednoczesnym zachowaniu osiągów odpowiadających większym jednostkom. W trosce o portfel kierowcy (i środowisko naturalne), auto wyposażono dodatkowo w system Stop&Start.

Drugim silnikiem będzie 1,4-litrowy turbodiesel, dostępny zarówno dla wersji z napędem na przednią, jak i na obie osie. Produkujący moc 90KM oraz 205Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki filtrowi cząstek stałych oraz piezoelektrycznym wtryskiwaczom charakteryzować ma się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5l/100km oraz emisją CO2 nie przekraczającą 118g/km.

W przypadku wersji czteronapędowej, system Active Torque Control AWD na bieżąco kontroluje rozkład momentu obrotowego. W przypadku dobrej przyczepności cała moc kierowana jest na przednią oś, natomiast kiedy ta zostaje zerwana, dołączana jest również oś tylna. Maksymalnie rozkład momentu obrotowego może wynosić 50:50. W sytuacji poruszania się w wyjątkowo wymagającym terenie, można tą wartość zablokować elektronicznie.

Na polskim rynku Urban Cruiser dostępny będzie w dwóch wyposażenia - Luna oraz Sol. Poziom podstawowy obejmuje systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, system ABS z EBD i systemem wspomagającym hamowanie (BA), siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, odtwarzacz CD z MP3 i sześcioma głośnikami oraz aktywne zagłówki. W bogatszej wersji Sol, klient będzie mógł także dodatkowo wybrać 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną oraz system bluetooth. 

W salonach Toyoty, miejska "terenówka" pojawi się na przełomie kwietnia i maja.

Bartosz Sińczuk, Źródło: autobloggreen, Toyota

Pierwszy samochód Ikei?

Golf marzeń w zasięgu ręki - wideo

Samochody: Toyota - ogłoszenia

Więcej o: