Volkswagena Polo piątej generacji zaprojektował zespół pracujący pod okiem Waltera de Silvy - światowej sławy projektanta oraz obecnego szefa stylistów Volkswagen Group. Łatwo zauważyć, że czerpali oni z rozwiązań stylistycznych wykorzystanych także w modelu Scirocco oraz ostatniej generacji Golfa . Z zewnątrz nowe Polo sprawia wrażenie auta dziarskiego i... dużo bardziej niegrzecznego, niż jego poprzednik.
Wyraziste, ostre krawędzie nadwozia , głębokie przetłoczenia drzwi podkreślające dodatkowo i tak już napompowane nadkola, nadają mu sportowego charakteru. Podobnie jak węższa atrapa wlotu powietrza, nowe reflektory z czarnym wypełnieniem oraz kontrastująca z kolorem nadwozia atrapa w przednim zderzaku. Zmiany w tylnej części auta, to przede wszystkim nowe, bardziej kanciaste lampy, nieco mniejsza szyba z prostą dolną krawędzią oraz brak klamki w klapie bagażnika.
Polo piątej generacji jest o 36mm dłuższe oraz 32mm szersze od swojego poprzednika . Nowe wymiary w połączeniu ze zwiększonym rozstawem osi, przełożyły się na większą ilość miejsca dla pasażerów. Wzrosła także przestrzeń ładunkowa, która wynosi obecnie 280l, a 952l przy złożonej tylnej kanapie. Volkswagen zapewnia również, że podróżujący mają teraz więcej miejsca nad głowami - nawet pomimo faktu, że linia dachu znajduje się teraz o 13mm niżej. Firma postanowiła również powiększyć gamę dostępnych silników . Pierwszą nowością jest 1,6-litrowy turbodiesel z systemem common-rail. Dostępny będzie w dwóch wariantach mocy, produkujących 75 lub 90 koni mechanicznych. Pod maskę nowego Polo trafi także 105-konna, turbodoładowana jednostka TSI o pojemności 1,2l . Klient będzie mógł również wybrać spośród wszystkich silników oferowanych obecnie dla czwartej generacji modelu.
Wszystkie wersje silnikowe standardowo oferowane będą z pięcio- lub sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów. Zupełną nowością natomiast, dostępną tylko w niektórych wariantach, będzie możliwość wybrania również siedmiostopniowej przekładni DSG .
Należy jeszcze wspomnieć, że w celu zmniejszenia wartości spalania inżynierowie Volkswagena obniżyli masę auta o 7,5% . Natomiast w trosce o bezpieczeństwo podróżujących, wszystkie wersje nowego Polo zostaną standardowo wyposażone w cztery poduszki powietrzne oraz systemy ABS i ESP.
Produkcja nowej generacji rozpocznie się w lecie tego roku , a do salonów pierwsze egzemplarze trafić mają jesienią. Nie są jeszcze znane oficjalne ceny, lecz niezależnie od tego wróżymy małemu Volkswagenowi spory sukces.
bs, autoblog, Volkswagen