Toyota iQ - cicha woda

Najmniejszy model Toyoty otrzymał od firmy nowy, mocniejszy silnik. Żwawsza wersja iQ zostanie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Mikrus Toyoty będzie od drugiej połowy roku sprzedawany z nowym, mocniejszym silnikiem. Pod maską znajdzie się wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,33l, znany już chociażby z większego modelu Auris. Inteligentny system zmiennych faz rozrządu (VVT-i) pozwala ograniczyć spalanie oraz emisję CO2 do atmosfery, przy jednoczesnym zachowaniu osiągów odpowiadających większym jednostkom.

Czterocylindrowy 1,33 VVT-i zajmuje pod maską tyle samo miejsca, co trzycylindrowy, 68-konny silnik obecnie oferowany w modelu iQ. Potrafi jednak wygenerować moc 100KM, a w połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i systemem Stop&Start charakteryzuje się spalaniem na poziomie 4,8l/100km w cyklu mieszanym oraz emisją CO2 równą 113g/km. Auto dostępne będzie także z 7-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Multidrive.

iQ, pomimo swoich kompaktowych rozmiarów, został zaprojektowany tak, by gwarantować swoim pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Potwierdziły to niedawno testy zderzeniowe, przeprowadzone (według nowych zasad) przez organizację Euro NCAP. Toyota iQ uzyskała najwyższą, z sześciu testowanych modeli, ocenę w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, pokonując takie auta, jak: Mazdę 6, Citroena C3 Picasso, Mitsubishi Lancera, Subaru Imprezę czy swoją większą siostrę - Toyotę Avensis. Można o tym poczytać tu.

iQ z silnikiem 1,3 Dual VVT-i pojawi się w salonach w lipcu, a oficjalnie Toyota zaprezentuje ją podczas salonu samochodowego w Genewie już w przyszłym tygodniu.

bs, Źródło: worldcarfans

Więcej o: