Genewa 2009: Druga Era Idei

Pierwszy prototyp o tej nazwie pojawił się w maju ubiegłego roku. Nie imponował dopracowaniem szczegółów, ale powstał w zaledwie miesiąc. Tym razem I.DE.A. "dokończyła" projekt, który zostanie pokazany podczas wystawy w Genewie.

I.DE.A. ERA to koncept powstały dla uczczenia trzydziestolecia firmy. Założony w 1978 roku przez Franco Mantegazzę instytut stylistyki stworzył wiele ciekawych projektów, wśród których przeważają nadwozia włoskich aut. Są wśród nich Fiat Tipo (1988), Alfa Romeo 155 (1992), Lancia Delta (1993), czy Fiat Palio (1996). I.DE.A. brała także udział w budowie prototypów Alfa Romeo 8C Copetizione (2003) i Fiat Trepiuno (2004), który był zapowiedzią seryjnej " pięćsetki ".

Jeżeli chodzi o informacje dotyczące prototypu ERA, to wiadomo niewiele więcej, niż poprzednio . Prototyp nadwozia typu "barchetta" (z wł.: łódka) mierzy 4,3 m długości, nie ma dachu, przednia szyba jest szczątkowa, a to, co kryje poszycie nadwozia można wypełnić w dowolny sposób. Mówiąc przejrzyściej silnik i układ przeniesienia napędu można skonfigurować dowolnie. Koła mają rozmiar 245/40R19 i zawieszone są niezależnie, szkoda tylko, że niezależnie od napędu przewidywana masa pojazdu zaczyna się aż od 1500 kg .

Premiera modelu ERA odbędzie się podczas salonu w Genewie .

mjl źródła: I.DE.A., MotorAuthority, Carstyling.ru

Samochody: FIAT 500 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA