Audi A4 Allroad Quattro - zupełna nowość

Audi zapełnia kolejną niszę, prezentując młodszą siostrę modelu A6 Allroad. Czy delikatnie podwyższona wersja modelu A4 Avant ma szansę podbić rynek?

Samochód zadebiutuje w Genewie na początku marca, ale już dziś znamy właściwie wszystkie szczegóły. Na razie jedynym potencjalnym konkurentem będzie Saab 9-3X , o którym pisaliśmy tutaj . Audi podejdzie jednak nieco poważniej do (pseudo)terenowych właściwości samochodu, bo będzie, w przeciwieństwie do Saaba, oferowane jedynie w wersji ze stałym napędem na cztery koła . W normalnych warunkach 40% momentu będzie przekazywane na przednią, a 60% na tyną oś. Te wartości mogą się jednak płynnie zmieniać, w zależności od warunków panujących na drodze: do 65% może być przekazywane na przód i do 85% na tył.

Dziękuję raphele. jk

Mimo mało sportowego wyglądu, Audi A4 Allroad Quattro będzie miało naprawdę dobre osiągi. Z dwulitrowej jednostki benzynowej z turbo wyciśnięto 211 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, auto będzie miało lepsze przyspieszenie niż dużo bardziej sportowy z charakteru Volkswagen Scirocco , również z silnikiem 2,0 TFSI, choć w nieco słabszym wydaniu. Wskazówka prędkościomierza Audi z tym silnikiem, wyposażonego opcjonalnie w siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów S-tronic, przekroczy "100" po 6,9 sekundy . Jeszcze lepiej będzie w wersji z silnikiem 3,0 V6 TDI seryjnie wyposażonemu w tę skrzynię biegów - dzięki 240 KM i powalającym 500 Nm momentu obrotowego, "setkę" przekroczy po zaledwie 6,4 sekundy. Niejeden hot-hatch by pozazdrościł.

Najsłabszą, ale jednocześnie najbardziej oszczędną jednostką będzie silnik 2,0 TDI o mocy 170 KM i generujący moment również 350 Nm. Tu jednak przyspieszenie nie będzie już tak zachwycające, choć na pewno wciąż wystarczające - od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy - nie jest źle. W tej wersji, seryjną skrzynią będzie tak samo jak w 2,0 TFSI, sześciobiegowa ręczna przekładnia.

Inne zmiany techniczne w porównaniu do zwykłego Avanta obejmują między innymi poszerzenie rozstawu kół o 20mm i powiększenie prześwitu przez zastosowanie innych sprężyn zawieszenia. Samochód będzie także wyposażony w system ORD (Offroad Detection), który będzie zmieniał czułość systemu ESP w zależności od przyczepności nawierzchni.

Zmiany stylistyczne są właściwie kopią z większego A6 Allroad. Większe zderzaki, zmieniony chromowany "grill", plastikowe osłony nadkoli, relingi na dachu - to wszystko już znamy. Nie należy jednak postrzegać tego jako wadę - tańszy odpowiednik "uterenowionej" A6 Avant może mieć duże powodzenie. Ceny podstawowej wersji (2,0 TFSI) będą zaczynać się od 37 100 euro. Dwulitrowy diesel będzie zapewne niewiele droższy - w zwykłych wersjach A4 różnica cen to tylko 2 000 złotych. Droższe będzie za to na pewno auto z silnikiem V6 - prawdopodobnie o ok. 10 000 euro.

jk, źródło: Carmagazine.co.uk, Carscoop

Samochody: Audi A4 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA