Loremo - ekologia po niemiecku

Loremo, niemiecka firma działająca na rynku od 2000 roku jest coraz bliżej produkcji seryjnej. Planowane są aż trzy modele o niekonwencjonalnym kształcie, dwa hybrydowe i jeden elektryczny.

Loremo to skrót od "Low Resistance Mobile ", co oznacza samochód o niskich oporach (ruchu). Wąskie koła, opływowe nadwozie o współczynniku Cx=0,2 mają być gwarantem niskiego zużycia energii.

Pierwszy gotowy prototyp zaprezentowano podczas salonu genewskiego w 2006 roku. Jeżeli chodzi o napęd przewidziano dwie wersje: LS i sportową GT. Ich układ napędowy składał się z małego silnika diesla (odpowiednio dwu i trzycylindrowego). W trakcie prac nad samochodem GT zrezygnowano z silnika wysokoprężnego na rzecz benzynowego . Firma zapewnia, że będzie możliwość łatwego dostosowania tego silnika do zasilania LPG lub CNG.

Ciekawą propozycją wydaje się także całkowicie elektryczny model EV napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW (27 KM), który przy masie 600 kg ma osiągać prędkość maksymalną 170 km/h. W ciekawy, acz kompletnie niepraktyczny sposób rozwiązano drzwi Loremo. Inspiracją była najprawdopodobniej BMW Isetta , ale nowe rozwiązanie nie umywa się do tego z najmniejszego w historii BMW . Loremo jest dwudrzwiowe, ale drugie drzwi to tylna klapa. Dodatkowe dwa miejsca można zająć wchodząc do samochodu właśnie od tyłu.

Prototypy wszystkich wersji mają być gotowe do testów jeszcze w tym roku, a sprzedaż miałby się rozpocząć już w przyszłym. Cóż, naszym zdaniem "nielatający samolot" Aptera ma większe szanse na zaistnienie w świecie motoryzacji, niż ten niemiecki "dziwoląg".

mjl, źródło: Loremo, Autobloggreen

Samochody: BMW - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.