Honda Insight z każdej strony

Na kilka dni przed oficjalną premierą auta, duńskie wydanie magazynu Honda postanowiło ujawnić specyfikacje najnowszej hybrydy. Prezentację dopełniono imponującą ilością zdjęć galerią.

Jak można było przypuszczać, Insight otrzymał hybrydowy układ napędowy, który zastosowano w modelu Civic IMA (Integrated Motor Assist). Główną jednostką napędową jest 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra , wytwarzający w tym przypadku moc 88KM oraz 123Nm momentu obrotowego.

Silnik elektryczny pełni jedynie rolę wspomagającą i w razie potrzeby jest w stanie dostarczyć dodatkowe 13KM oraz 103Nm momentu. Podczas hamowania silnikiem, jednostka elektryczna zaczyna działać jak generator przechwytując traconą zwykle energię i magazynując ją w akumulatorach.

Układ napędowy IMA współpracuje z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów CVT.

Honda twierdzi, że nowa Insight spala w trybie mieszanym 4,4l benzyny na 100km przy emisji CO2 na poziomie jedynie 101g/km. Są to niemal identyczne wyniki do tych, jakie uzyskuje obecna Toyota Prius (4,3 l/100km oraz 104g/km).

Dostępna będzie w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Elegance. W standardzie znajdą się: ABS, VSA (system kontroli stabilności jazdy), poduszki powietrzne, 15-calowe felgi, automatyczna klimatyzacja oraz radio z CD. W wersji Elegance dostępne będą dodatkowo: Bluetooth, tempomat, system ułatwiający parkowanie, światła przeciwmgielne, czujniki deszczu oraz podgrzewane przednie fotele.

bs, carscoop

Samochody: Honda - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA