Jak można było przypuszczać, Insight otrzymał hybrydowy układ napędowy, który zastosowano w modelu Civic IMA (Integrated Motor Assist). Główną jednostką napędową jest 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra , wytwarzający w tym przypadku moc 88KM oraz 123Nm momentu obrotowego.
Silnik elektryczny pełni jedynie rolę wspomagającą i w razie potrzeby jest w stanie dostarczyć dodatkowe 13KM oraz 103Nm momentu. Podczas hamowania silnikiem, jednostka elektryczna zaczyna działać jak generator przechwytując traconą zwykle energię i magazynując ją w akumulatorach.
Układ napędowy IMA współpracuje z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów CVT.
Honda twierdzi, że nowa Insight spala w trybie mieszanym 4,4l benzyny na 100km przy emisji CO2 na poziomie jedynie 101g/km. Są to niemal identyczne wyniki do tych, jakie uzyskuje obecna Toyota Prius (4,3 l/100km oraz 104g/km).
Dostępna będzie w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Elegance. W standardzie znajdą się: ABS, VSA (system kontroli stabilności jazdy), poduszki powietrzne, 15-calowe felgi, automatyczna klimatyzacja oraz radio z CD. W wersji Elegance dostępne będą dodatkowo: Bluetooth, tempomat, system ułatwiający parkowanie, światła przeciwmgielne, czujniki deszczu oraz podgrzewane przednie fotele.
bs, carscoop