Equus - między Mercedesem i Lexusem

Dotychczasowy flagowy model Hyundaia zapatrzony był na wschód. Nowa luksusowa limuzyna największego koreańskiego producenta jest rozdarta pomiędzy Europą i Japonią.

Hyundai Equus , znany także pon nazwą Centennial produkowany był od 1999 roku. Jego stylistyka w stylu znanym z pierwszego Lexusa LS nie jest dziełem Koreańczyków. Equus to tak naprawdę bliźniacze wersja Mitsubishi Proudia i jej przedłużonej wersji Dignity . Z powodów finansowych Japończycy zaprzestali produkcji obu modeli w 2001 roku, a Hyundai kontynuował ją do 2008 roku. Napęd (przekazywany na przednie koła) stanowiły silniki V6 i V8 skonstruowane przez Mitsubishi .

Na przyszły rok planowany jest debiut kolejnej generacji flagowego Equusa. Pierwsze szkice zdradzają nam, jak będzie on wyglądał. Widać wyraźnie, że przedni grill jest zaprojektowany w tym samym stylu, co w w mniejszym Genesis . To dobra wiadomość, że także większe modele zyskują wspólną, rozpoznawalną linię, budowaną wokół kontrowersyjnie zaprojektowanej, ale charakterystycznej atrapy chłodnicy.

Podobnie jak Genesis, Equus także będzie oferowany z tylnym napędem . Na początku mocy 380 KM będzie dostarczać znany już silnik ośmiocylindrowy 4,6 litra własnej produkcji. Ma on współpracować z ośmiobiegową skrzynią automatyczną. W późniejszym czasie planowane jest uzupełnienie oferty o pięciolitrowy silnik o mocy 420 KM. W Koreii nowy Equus ma być dostępny w lutym 2010 roku.

mjl, źródło: Autoblog

Samochody: Hyundai - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.