Firma powstała w połowie lat osiemdziesiątych i od tej pory wytwarza roadstery, zainspirowane kształtem Porsche 356 A Speedster . Napęd stanowią, co podpowiada nazwa wymawiana po francusku (pe-że-o), od Peugeota . Od 2000 roku produkowany jest model Speedster II, a pięć lat później zadebiutował model Cevennes , nie będący już repliką, a bardziej współczesną wariacją na temat legendarnego Porsche .
Hemera to ważące 980 kg coupe, wyraźnie oparte na modelu Cevennes. Przód, podwozie i układ napędowy także są identyczne. Silnik przekazujący moc na koła to dwulitrowa, stuczterdziestokonna jednostka Peugeota. W zależności od woli kupującego można zamówić wersję z manualną pięciobiegową lub automatyczną skrzynią biegów.
Wygląd samochodu jest dyskusyjny. Przycięta przednia szyba, niezgrabne drzwi i zwężający sie tył mieszający styl Volvo C30 , Citroena C4 i nie wiadomo czego jeszcze nie wzbudzą powszechnego zachwytu. Wnętrze jest klasyczne, króluje w nim skóra i aluminium. Za przednimi fotelami umieszczono silnik, za którym jest nieco miejsca na bagaż. Nadwozie coupe pełni rolę czysto estetyczną, pod warunkiem, że komuś się podoba.
Osiągi na poziomie 0-100 km/h < 7 s. i V-max > 200 km/h zapewnia otwarty Cevennes. Czy Hemera znajdzie swoje miejsce na rynku , przekonamy się już na początku przyszłego roku. Cena została ustalona na poziomie 33 333 euro.
mjl, źródło: WorldCarFans, 4WheelNews