Zenvo ST1 - wściekły Duńczyk na sterydach

Wygląda na to, że rodzina supersamochodów niedługo się powiększy. Duńska firma Zenvo Automotive kończy właśnie testować dziarski prototyp ST1.

Celem Duńczyków było stworzenie wyjątkowego, ręcznie składanego supersamochodu . Prace nad nim rozpoczęły się w 2004 roku. Prototyp znajduje się obecnie w ostatniej fazie testów i w przyszłym roku firma planuje rozpocząć produkcję. Szefostwo Zenvo pozostawia sobie jednak prawo wyboru, który z chętnych będzie godzien kupić jedną z piętnastu wyprodukowanych sztuk. Ciekawe, jakimi kryteriami zamierza się kierować?

Z zewnątrz prezentuję się dosyć groźnie. Wszechobecne ostre krawędzie, wielkie wloty powietrza oraz ścięte linie reflektorów oraz lamp tylnych dają do zrozumienia, że ST1 nigdy nie chciał być "grzecznym chłopcem". Boczne przetłoczenia dopełniają tego wrażenia. Sylwetka jest przy tym bardzo zwarta i proporcjonalna. Sama karoseria wykonana została z włókien węglowych, co pozwoliło ograniczyć masę samochodu do 1376kg.

Zenvo ma nie tylko "wyglądać", ale także dawać frajdę z jazdy. Napędza go 7-litrowe V8. Aby ST1 nie miał kompleksów w towarzystwie innych supersportowych aut, silnik został doładowany zarówno turbiną jak i kompresorem. Osiągnięto w ten sposób moc 1104KM oraz imponującą wartość maksymalnego momentu obrotowego równą 1430Nm. Za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej skrzyni biegów napędzana jest tylna oś.

Brzmi obiecująco. Jak zatem wyglądają osiągi? Przyspieszenie do 100km/h zajmuje 3 sekundy, a maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 375km/h. Nie dziwi raczej brak informacji na temat spalania i emisji CO2.

Na żadnym z udostępnionych zdjęć nie widać wnętrza samochodu. Z danych producenta wynika, że znajdziemy tam wykończone skórą oraz alcantarą elektrycznie regulowane sportowe fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzację, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz system audio ze zintegrowaną nawigacją. Dodatkowym gadżetem jest wskaźnik siły przeciążenia.

Cena duńskiego supersamochodu nie jest na razie znana.

bs, Źródło: autoblog, zenvoautomotive

Więcej o:
Copyright © Agora SA