Studiotorino Coupetorino

Mercedes SL wydaje się na tyle dobrym samochodem sportowym, że nie wymaga żadnych poprawek, czy innych wersji - chyba, że za projekt (nadwozia) zabierają się Włosi.
Studiotorino Coupetorino Idealny. Prawie Mercedes SL wydaje się na tyle dobrym samochodem sportowym, że nie wymaga żadnych poprawek czy innych wersji. Chyba, że za projekt nadwozia zabierają się Włosi Jest mocny, szybki, nadal dość ładny i w zależności od preferencji kierowcy może pełnić funkcję coupe lub kabrioletu. Mercedes SL, który przeszedł niedawno kuracje odmładzającą, stał się bazą dla stylistów inaczej sobie wyobrażających sportowy model Mercedesa. W pierwszej fazie opracowano trzy koncepcje obejmujące dwa warianty kombi-coupe lub inaczej shooting brake oraz jeden projekt coupe. W ostateczności porzucono projekty samochodu dla miłośników polowań, czy gry w golfa i zdecydowano się na rozwinięcie wizji łagodnie ściętego coupe. Coupetorino daleko nie odbiega od Mercedesa SL, na którym oparto projekt. Główna różnica polega na zastosowaniu klasycznej linii coupe z ostro ściętym tylnym oknem (ustawione pod ujemnym kątem). Patrząc z boku zupełnie tego nie widać, jest to rozwiązanie podobne do stosowanego jeszcze niedawno w modelach Ferrari z silnikami z tyłu. W pracach nad projektem Coupetorino brały udział Studiotorino, Istituto d'Arte Applicata e Design i student Piotr Degler Jabłoński, odbywający w ten sposób praktyki. Projekt nie ma charakteru komercyjnego i powstał z myślą o wystawie "Turin World Design Capital 2008" wystawianej w Galerii Turyńskiej do 23 grudnia tego roku. Oprócz wizji stylistycznej zwiedzający będą mogli podziwiać model Coupetorino wykonany w skali 1:4. Model został wykonany przez Alfredo Stola we współpracy z Piotrem Deglerem Jabłońskim.

Jest mocny, szybki, nadal dość ładny i w zależności od preferencji kierowcy może pełnić funkcję coupe lub kabrioletu. Mercedes SL, który przeszedł niedawno kuracje odmładzającą, stał się bazą dla stylistów inaczej sobie wyobrażających sportowy model Mercedesa.

W pierwszej fazie opracowano trzy koncepcje obejmujące dwa warianty kombi-coupe lub inaczej shooting brake (poniżej) oraz jeden projekt coupe. W ostateczności porzucono projekty samochodu dla miłośników polowań, czy gry w golfa i zdecydowano się na rozwinięcie wizji łagodnie ściętego coupe.

Studiotorino

Coupetorino daleko nie odbiega od Mercedesa SL, na którym oparto projekt. Główna różnica polega na zastosowaniu klasycznej linii coupe z ostro ściętym tylnym oknem (ustawione pod ujemnym kątem). Patrząc z boku zupełnie tego nie widać, jest to rozwiązanie podobne do stosowanego jeszcze niedawno w modelach Ferrari z silnikami z tyłu.

W pracach nad projektem Coupetorino brały udział Studiotorino, Istituto d'Arte Applicata e Design i student Piotr Degler Jabłoński, odbywający w ten sposób praktyki.

Projekt nie ma charakteru komercyjnego i powstał z myślą o wystawie "Turin World Design Capital 2008" wystawianej w Galerii Turyńskiej do 23 grudnia tego roku. Oprócz wizji stylistycznej zwiedzający będą mogli podziwiać model Coupetorino wykonany w skali 1:4. Model został wykonany przez Alfredo Stola we współpracy z Piotrem Deglerem Jabłońskim.

mjl, źródło: Carbodydesign, Studiotorino

 

Samochody: Mercedes SL - ogłoszenia

Więcej o: