Exeo - Niemiec farbowany na Latino

Nowy Seat Exeo debiutujący w klasie średniej to tak naprawdę Audi A4 poprzedniej generacji ubrane w niewiele zmienione nadwozie "obrandowane" znaczkami Seata.

Szefowie Audi i Seata postanowili przeszczepić nie tylko technologię niemieckiego koncernu, ale tym razem także stylistykę. Taką politykę wobec Seata prowadził niegdyś Fiat . Czy obecna polityka spotka się dobrym przyjęciem ze strony klientów?

Technologia Volkswagena płynąca do Hiszpanii wychodziła do tej pory tej marce na dobre. Pytanie brzmi, ilu klientów będzie chciało kupić "tanie" Audi. Exeo będzie musiało obniżyć ceny wobec Audi, choćby ze względu na nieco "leciwą" konstrukcję w stosunku do nowego A4 .

Nie ma obaw, Seat nie zagrozi mocnym wersjom silnikowym A4. 200-konny silnik benzynowy będzie najmocniejszą wersją Exeo. Podstawowa jednostka o mocy 102 KM jako jedyna w ofercie jest wolnossąca. Obok "benzyniaków" w ofercie pojawią się trzy nowoczesne turbodiesle o mocach od 120 do 170 KM. Wszystkie silniki montowane w Exeo spełniają wymagania przyszłej normy Euro 5 .

Jednym z elementów wyposażenia Exeo będzie system nawigacji najnowszej generacji z nowym systemem informatyczno-rozrywkowym z licznymi funkcjami i złączami (MP3, MPEG4, iPod, USB, Bluetooth), a także - po raz pierwszy - otwierane okno dachowe z ogniwami słonecznymi , zasilającymi system wentylacji.

Debiut rynkowy będzie miał miejsce w drugim kwartale przyszłego roku.

Marcin Lewandowski

Znajdź Seata dla siebie - oferty Autotrader.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.