Oszczędność benzyny miejsca tyle samo

Mercedes w przyszłym roku będzie sprzedawał najoszczędniejszy samochód luksusowy na świecie.

Nowy Mercedes S400 BlueHYBRYD będzie napędzany dwoma silnikami, jak to hybryda, elektrycznym o mocy 20KM i momencie obrotowym 160Nm, oraz benzynowym o mocy 279KM. Jest to moc o 7KM większa niż w standardowym 3,5l V6 Mercedesa, a wszystko za sprawą lekko zmodyfikowanego wału korbowego i elementów tłoków. Rekordowe spalanie uzyskane w teście NEDC to 7,2 l./100 km! Jest to wynik o 2,2 l. lepszy od standardowego S350, i o aż 2,3l od luksusowej hybrydy Lexusa! Emisja dwutlenku węgla, także jest godna uwagi - 190g/km!


Nowa hybryda powstała przede wszystkim dzięki zgraniu baterii litowo-jonowej z systemem klimatyzacji. Dzięki niemu bateria będzie przebywać w temperaturze roboczej 15-34st. Celsjusza - najbardziej optymalnej dla wydajności i długości pracy. Bateria litowo-jonowa jest dużo mniejsza i lżejsza, będąc przy tym bardziej wydajną w porównaniu ze zwykle montowanymi bateriami niklowo-wodorkowymi. Stosunek mocy do pojemności wynosi 1900W/l.

Zamontowanie akumulatora w standardowym miejscu, oraz fakt, że silnik elektryczny w kształcie dysku pełni funkcję także rozrusznika i generatora, znajduje się pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem, powoduje że nie zmieniła się ani pojemność bagażnika, ani ilość miejsca wewnątrz pojazdu.

Napęd przenoszony jest za pośrednictwem specjalnie zaprojektowanej dla hybrydowego Mercedesa automatycznej 7-biegowej skrzyni 7G-Tronic.

Oczywiście miałem napisać niemieckiego, nie bawarskiego. Mercedes pochodzi ze Stuttgartu, z landu Badenia-Wirtembergia. Przepraszam za pomyłkę

Energia, którą będzie magazynować w swoim akumulatorze nowa limuzyna bawarskiego koncernu, pochodzić będzie między innymi z hamowania. Kiedy kierowca puści pedał gazu (hamowanie silnikiem) albo będzie lekko przyhamowywał rolę spowalniacza przyjmie na siebie generator odzyskujący prąd z energii kinetycznej pojazdu. W przypadku mocniejszych hamowań do akcji wkroczy także standardowy system hamowania.


Fajnym pomysłem jest też system oszczędności energii spalinowej podczas ruchu miejskiego. Silnik się automatycznie wyłączy po zwolnieniu samochodu do prędkości mniejszej niż 15km/h. W przypadku puszczenia hamulca silnik natychmiast wróci do pracy. Jeżeli będziemy chcieli ruszyć po zatrzymaniu się, producent zapewnia, że natychmiast po dotknięciu pedała gazu niezauważalnie szybko i bez większych strat energii silnik zostanie uruchomiony. Oczywiście wszystkie systemy które w normalnym samochodzie się wyłączają po wyłączeniu silnika, w Mercedesie będą funkcjonować dalej.


Na ekranie widoczna jest ilość energii która jest w danym momencie zużywana, bądź odzyskiwana.
Cały system elektryczny w razie wypadku wyłącza się by nie porazić nikogo prądem.

Samochód trafi na rynek europejski w czewrwcu 2009, a na rynki chiński i amerynański odpowiednio w sierpniu i wrześniu 2009.

Ciekawe tylko, ile ta wersja będzie kosztować, bo może się okazać, że każde zaoszczędzone 10 zł na 100 km będzie niewspółmierne do ceny jaka trzeba będzie zapłacić za dwusilnikową limuzynę.

 

 

Tadek

 

Znajdź Mercedesa dla siebie - oferty na Autotrader.pl

Więcej o: