Infiniti wchodzi na polski rynek

Od dawna wszyscy fani sportowo-designerskiej firmy Infiniti czekali na otwarcie salonów w Europie. Po 20 latach od powstania marki, w październiku obok obok takich krajów jak Belgia, Bułgaria, Francja, Włochy, Szwajcaria i w Grecja Polska stanie się jednym ze szczęśliwców. Znamy już wyczekiwane ceny i wyposażenie modeli przeznaczonych na nasz rynek!  

Na uwagę zasługuje podejście do klienta. Dla całej Europy dostępny będzie bezpłatny numer telefonu + 800 INFINITI (jak się można łatwo domyśleć 00 800 463 464 84). Dzięki niemu klient Infiniti ma się poczuć bardziej osobiście traktowany (coś na kształt osobistego doradcy bankowego).

Przejdźmy teraz do samochodów przeznaczonych na rynek polski.

G37 Sedan G37 160 900 PLN G37 GT 166 300 PLN G37S 175 900 PLN 37 Coupé G37 170 200 PLN G37 GT 175 600 PLN G37S 185 200 PLN EX37 EX37 191 000 PLN EX37 GT 197 300 PLN FX FX37 GT 218 000 PLN FX37S 226 900 PLN FX50S 280 000 PLN

Podstawowym modelem jest G37 z 320-konnym silnikiem 3,7l V6 o momencie obrotowym 360Nm przy 5300 obr.min. Samochód będzie standardowo wyposażony w manualną, 6-biegową skrzynię, opcją może być 7-biegowy automat .

Producent podaje że spalanie samochodu wynosić będzie 10,5l/100km w cyklu mieszanym, jednak przy przyspieszeniu 0-100km/h w 5,8s myślę że mało komu uda się oprzeć by nie poświęcić trochę więcej cennego płynu by poczuć to przyspieszenie. Prędkość maksymalna będzie wynosiła 250km/h. W standardzie przewiduje się napęd na tylne koła, możliwe opcjonalnie jest jednak 4x4.

Cena?! Zaskakująca! Za G37 z podstawowym wyposażeniem zapłacimy 160900zł! "Podstawowe wyposażenie" nie daje wyrazu tego co za sobą zwrot ten niesie. A niesie wiele!

Aktywne (uzależnione od prędkości pojazdu) wspomaganie kierownicy, sześć poduszek powietrznych czujniki deszczu i zmroku, reflektory biksenonowe , inteligentny kluczyk, technologia Bluetooth, czujnik parkowania, 18-calowe felgi aluminiowe, samonaprawiająca się powłoka lakiernicza , dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane przednie fotele (kierowcy w 8 pozycjach, pasażera w 4), system audio (7 głośników, 6-płytowa zmieniarka), tempomat, wielofunkcyjna kierownica, wyświetlacz kolorowy 7-calowy i przednie i tylne czujniki parkowania!

Samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza - Scratch Shield Paint - polega na zmieszaniu z tradycyjną powłoką wysoce elastycznej żywicy, która po podgrzaniu lakieru do wysokiej temperatury natychmiast naprawia drobne zadrapania pięciokrotnie zmniejszając ilość zadrapań w tym samym miejscu.

Wersja GT kosztująca 166300zł nie odbiegająca pod względem technicznym od wersji standardowej. różni się wyposażeniem: skórzane obicia siedzeń, przednie fotele podgrzewane i regulowane siedzisko kierowcy w 10 pozycjach, a pasażera w 8.

Wersja S różni od podstawowej sportowe zawieszenie, system czterech kół skrętnych, wiskotyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 4-tłoczkowe hamulce przednie, 2-tłoczkowe hamulce tylne, system monitorujący ciśnienie w oponach , skórzane obicia siedzeń, elektryczna regulacja fotela kierowcy w 14 pozycjach z pamięcią ustawienia, sportowy fotel kierowcy z wydłużanym siedziskiem, ogrzewane przednie fotele, 18-calowe sportowe felgi ze stopu aluminium. Tu już zapłacimy 175900zł!

Wersja G37 coupe będzie bardzo podobna pod względem wyposażenia, techniki i osiągów do sedana. Dostępny będzie tylko napęd na tylnią oś (za dopłatą wszystkie cztery koła skrętne) oraz 19-calowe, a nie 18-calowe felgi aluminiowe.

Większy EX37 ma standardowo zainstalowaną 7-biegową automatyczną skrzynię oraz napęd na 4 koła. Silnik EX to ten sam znany nam z G37. Model ten jest cięższy, co odbija się na osiągach 240km/h to prędkość maksymalna i 6,4 do setki.

Wersje GT modelu EX37 będzie wyposażona w elektrycznie regulowaną kolumną kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz bocznymi lusterkami zmieniającymi kąt podczas cofania . EX37 nie występuje w wersji S.

Model FX37 dostępny jest w 2 opcjach wyposażenia. Wersja FX37 S pod względem technicznym różni się od GT tylko tym że ma system ciągłej kontroli tłumienia w standardzie. l Analizuje on na podstawie czujników rodzaj nawierzchni, po której porusza się samochód i zmienia charakterystykę pracy amortyzatorów.

Od standardowych Infiniti w wersji GT, FX37 GT będzie się odróżniał między innymi skrętnymi lampami ksenonowymi , czy podgrzewanymi lub chłodzonymi siedzeniami. FX37 GT będzie jeździł na 20-calowych kołach, natomiast wersja S będzie "obuta" w felgi 21 cali . Z silnikiem 3,7l samochód rozpędza się od 0 do 100 w 6,8s , a maksymalnie może jechać 233km/h.

Pora teraz na wersję FX 50.

Infiniti zamontowało tu 390-konną 5-litrową jednostkę V8 . Generuje ona 500Nm, co jest już dość potworną mocą, pozwalającą olbrzymie auto rozpędzić do "setki" w 5,8s . Prędkość maksymalna to 250km/h. Zalety tego modelu to także inteligentny system napędu na 4 koła , przekazujący w zależności od potrzeby napęd od 50:50 aż do 100% na tył. Silnik współpracuje z 7-stopniowym automatem, przystosowującym się do stylu jazdy kierowcy.

Samochód wyposażony jest w system ciągłej kontroli tłumienia. Imponujący jest także rozmiar felg aluminiowych w FX50 - 21cali!!

Wersja z 5-litrowym silnikiem będzie bardzo bogato uposażona, między innymi w system nawigacji z funkcją rozpoznawania głosu, czy systemem Around View Monitor pomagającym parkowanie za pośrednictwem kamer umieszczonych w samochodzie z tyłu przodu i po bokach tak by przeszkoda była widoczna z każdej możliwej strony.

Tadek

Znajdź infiniti dla siebie - oferty na Autotrader.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.