Infiniti wchodzi na polski rynek

Od dawna wszyscy fani sportowo-designerskiej firmy Infiniti czekali na otwarcie salonów w Europie. Po 20 latach od powstania marki, w październiku obok obok takich krajów jak Belgia, Bułgaria, Francja, Włochy, Szwajcaria i w Grecja Polska stanie się jednym ze szczęśliwców. Znamy już wyczekiwane ceny i wyposażenie modeli przeznaczonych na nasz rynek!

 

Na uwagę zasługuje podejście do klienta. Dla całej Europy dostępny będzie bezpłatny numer telefonu + 800 INFINITI (jak się można łatwo domyśleć 00 800 463 464 84). Dzięki niemu klient Infiniti ma się poczuć bardziej osobiście traktowany (coś na kształt osobistego doradcy bankowego).

Przejdźmy teraz do samochodów przeznaczonych na rynek polski.

G37 Sedan
G37         160 900 PLN
G37 GT    166 300 PLN
G37S       175 900 PLN
37 Coupé   
G37         170 200 PLN
G37 GT    175 600 PLN
G37S       185 200 PLN
EX37
EX37       191 000 PLN
EX37 GT  197 300 PLN
FX
FX37 GT  218 000 PLN
FX37S     226 900 PLN
FX50S     280 000 PLN
Podstawowym modelem jest G37 z 320-konnym silnikiem 3,7l V6 o momencie obrotowym 360Nm przy 5300 obr.min. Samochód będzie standardowo wyposażony w manualną,  6-biegową skrzynię, opcją może być 7-biegowy automat.


Producent podaje że spalanie samochodu wynosić będzie 10,5l/100km w cyklu mieszanym, jednak przy przyspieszeniu 0-100km/h w 5,8s myślę że mało komu uda się oprzeć by nie poświęcić trochę więcej cennego płynu by poczuć to przyspieszenie. Prędkość maksymalna będzie wynosiła 250km/h. W standardzie przewiduje się napęd na tylne koła, możliwe opcjonalnie jest jednak 4x4.

Cena?! Zaskakująca! Za G37 z podstawowym wyposażeniem zapłacimy 160900zł! "Podstawowe wyposażenie" nie daje wyrazu tego co za sobą zwrot ten niesie. A niesie wiele!

Aktywne (uzależnione od prędkości pojazdu) wspomaganie kierownicy, sześć poduszek powietrznych czujniki deszczu i zmroku, reflektory biksenonowe, inteligentny kluczyk, technologia Bluetooth, czujnik parkowania, 18-calowe felgi aluminiowe, samonaprawiająca się powłoka lakiernicza, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane przednie fotele (kierowcy w 8 pozycjach, pasażera w 4), system audio (7 głośników, 6-płytowa zmieniarka), tempomat, wielofunkcyjna kierownica, wyświetlacz kolorowy 7-calowy i przednie i tylne czujniki parkowania!

 

Samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza - Scratch Shield Paint - polega na zmieszaniu z tradycyjną powłoką wysoce elastycznej żywicy, która po podgrzaniu lakieru do wysokiej temperatury natychmiast naprawia drobne zadrapania pięciokrotnie zmniejszając ilość zadrapań w tym samym miejscu.


Wersja GT kosztująca 166300zł nie odbiegająca pod względem technicznym od wersji standardowej. różni się wyposażeniem: skórzane obicia siedzeń, przednie fotele podgrzewane i regulowane siedzisko kierowcy w 10 pozycjach, a pasażera w 8.

Wersja S różni od podstawowej sportowe zawieszenie, system czterech kół skrętnych, wiskotyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 4-tłoczkowe hamulce przednie, 2-tłoczkowe hamulce tylne, system monitorujący ciśnienie w oponach, skórzane obicia siedzeń, elektryczna regulacja fotela kierowcy w 14 pozycjach z pamięcią ustawienia, sportowy fotel kierowcy z wydłużanym siedziskiem, ogrzewane przednie fotele, 18-calowe sportowe felgi ze stopu aluminium. Tu już zapłacimy 175900zł!

Wersja G37 coupe będzie bardzo podobna pod względem wyposażenia, techniki i osiągów do sedana. Dostępny będzie tylko napęd na tylnią oś (za dopłatą wszystkie cztery koła skrętne) oraz  19-calowe, a nie 18-calowe felgi aluminiowe.

Większy EX37 ma standardowo zainstalowaną 7-biegową automatyczną skrzynię oraz napęd na 4 koła. Silnik EX to ten sam znany nam z G37. Model ten jest cięższy, co odbija się na osiągach 240km/h to prędkość maksymalna i 6,4 do setki.


Wersje GT modelu EX37 będzie wyposażona w elektrycznie regulowaną kolumną kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz bocznymi lusterkami zmieniającymi kąt podczas cofania. EX37 nie występuje w wersji S.

Model FX37 dostępny jest w 2 opcjach wyposażenia. Wersja FX37 S pod względem technicznym różni się od GT tylko tym że ma system ciągłej kontroli tłumienia w standardzie. l  Analizuje on na podstawie czujników rodzaj nawierzchni, po której porusza się samochód i zmienia charakterystykę pracy amortyzatorów.

Od standardowych Infiniti w wersji GT, FX37 GT będzie się odróżniał między innymi skrętnymi lampami ksenonowymi, czy podgrzewanymi lub chłodzonymi siedzeniami. FX37 GT będzie jeździł na 20-calowych kołach, natomiast wersja S będzie "obuta" w felgi 21 cali. Z silnikiem 3,7l samochód rozpędza się od 0 do 100 w 6,8s, a maksymalnie może jechać 233km/h.

Pora teraz na wersję FX 50.

Infiniti zamontowało tu 390-konną 5-litrową jednostkę V8. Generuje ona 500Nm, co jest już dość potworną mocą, pozwalającą olbrzymie auto rozpędzić do "setki" w 5,8s. Prędkość maksymalna to 250km/h. Zalety tego modelu to także inteligentny system napędu na 4 koła, przekazujący w zależności od potrzeby napęd od 50:50 aż do 100% na tył. Silnik współpracuje z 7-stopniowym automatem, przystosowującym się do stylu jazdy kierowcy.

Samochód wyposażony jest w system ciągłej kontroli tłumienia. Imponujący jest także rozmiar felg aluminiowych w FX50 - 21cali!!

Wersja z 5-litrowym silnikiem będzie bardzo bogato uposażona, między innymi w system nawigacji z funkcją rozpoznawania głosu, czy systemem Around View Monitor pomagającym parkowanie za pośrednictwem kamer umieszczonych w samochodzie z tyłu przodu i po bokach tak by przeszkoda była widoczna z każdej możliwej strony.

 

Tadek

 

Znajdź infiniti dla siebie - oferty na Autotrader.pl

Więcej o:
Komentarze (12)
Infiniti wchodzi na polski rynek
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Samochody faktycznie bardzo ładne.
    Jeśli chodzi o ceny to Szanowni Państwo zwróćcie uwagę, że głównie jesteście łupieni przez polskiego fiskusa - akcyza i VAT.
    Jakieś wątpliwości?

  • Gość: Gość

    0

    za FX50S zycza sobie w Polsce 280 000 zl= $ 122 000, gdy na oficjalnej stronie Infiniti stoi jak wol $ 56,700 !!! , a u dealera kupuje sie przeciez w cenie nizszej.
    Moze ktos reflektuje? przywioze! Jesli zarobie na nim $ 20 tysiecy, bede zadowolony.
    Kto w kraju ustala takie ceny? to zwykle naciaganie ludzi, moze rzeczywiscie kupuja tacy sami cwaniacy, ktorym pieniadze lekko przychodza

  • Gość: Gość

    0

    Jak mieszkalem w USA to mialem Q45A. Spoko fura. Ale w Polandii ceny z sufitu...

  • Gość: Gość

    0

    róznice w cenach są ABSURDALNE - od razu proszę redakcję o sprawdzenie i napisanie artykułu czy polski serwis i przedstawicielstwo będą obsługiwać auta kupowane w USA, akceptować tamtejszą gwarancję!

    Różnice w cenach są nieprzytomne - w końcu pojawi się na rynku firma sprowadzająca z USA aut, która zrobi sobie kilka salonów w Polsce, będzie mieć znakomity wizerunek i sprzedawać będzie kilkanaście marek amerykańskich - i skończą się takie jaja jakie robią polscy dilerzy aut ...

  • Gość: Gość

    0

    kto tak zarabia na Polakach? Dlaczego ludzie daja robic sie w konia.
    Wszystkie te samochody sa 2 i 3 razy drozsze niz w USA.
    Np. Coupe G37 kosztuje w Stanach ( $34 tysiace = 78 tys.zl.) a w Polsce 170 tys.zl. Czyli rowno 2 razy wiecej
    G37 Sport 6MT kosztuje w Stanach $ 36 200.
    Zreszta sami sobie posprawdzajcie www.infiniti.com/g_coupe/models.html
    i nie dawajcie sie traktowac jak frajerow. W USA prosza sie zebys kupil, zawsze mozna dostac te kilka tysiecy taniej !

  • Gość: Gość

    0

    Mi sie całkiem podoba ten FX50 znaczy z wyglądu przypomina jakiś kosmiczny statek, ale jednak dane techniczne to ma konkretne

  • Gość: Gość

    0

    Właścicielem Infiniti jest Nissan. Ale ceny w Polsce ogropnie wysokie. W Niemczech już jest taniej!

  • Gość: Gość

    0

    Tylko dlaczego Sprzedają Nissana Skyline pod dziadowską marką Infiniti G37.
    Nie dośc, ze ktoś zapłaci tyle kasy to jeszcze musi znaczki poodrywać i z japonii ściągać JDMowe oznaczenie Nissan Skyline 370GT... porażka... zupełnie jak w przypadku Toyoty z Lexusem.

  • Gość: Gość

    0

    do skody, nawet porsche cayenne zachowało resztki klasy, a nie taki jeżdżący festyn jak fx 50 - żaden z tych infiniti nie powala wyglądem, ale dobrze że wchodzą na nasz rynek bo technologicznie to spoko fury

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX