Samochód wyposażono w zupełnie nową jednostkę napędową - czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra, mocy 204 KM i bardzo dużym, jak na tę pojemność, momencie obrotowym wynoszącym aż 500 Nm . Dzięki takim wartościom, a także dzięki zastosowaniu sześciobiegowej skrzyni ręcznej, C-klasa z tym silnikiem będzie rozpędzać się do 100 km/h w zaledwie 7 sekund , a prędkościomierz zatrzyma się dopiero na 250 km/h.
Osiągi osiągami, ale nie tylko o to chodziło inżynierom Mercedesa . Nie mogło się obyć bez zwrócenia uwagi na aspekty ekologiczne. Auto ma więc palić jedynie 5,2 l/100 km . Emisja CO2 też jest niska i wynosi 138 g/km. Mercedes planuje montowanie tej jednostki również w autach klasy E (coupe i sedan) oraz w najnowszym GLK . Oznacza to, że najnowszy czterocylindrowy diesel zastąpi w niektórych modelach jednostki sześciocylindrowe o większych pojemnościach.
Mercedes C250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition zostanie wyprodukowany w 5000 egzemplarzy, a podstawowa wersja ma w Niemczech kosztować nieco ponad 40 000 euro . Dostępne będą jedynie cztery kolory nadwozia: dwa odcienie srebrnego, czarny oraz biały metalik.
Poza tym auto będzie stawiało mniejszy, niż zwykła C klasa , opór powietrzu. Między innymi dzięki nowemu kształtowi lusterek bocznych a także panelom ułatwiającym przepływ powietrza pod samochodem . Mercedes dostanie też opony o mniejszych oporach toczenia, oraz nowe wspomaganie kierownicy, które potrzebuje mniej energii i dzięki czemu zużywa mniej paliwa.
Obejrzyj film Mercedesa o tym modelu: