Koncern PSA chce mieć tanią markę

Według doniesień prasy francuskiej, koncern PSA Peugeot Citroen zastanawia się nad pomysłem wypromowania na rynku europejskim nowej marki dla samochodów typu low-cost, którą ewentualnie mogłaby się stać znana sympatykom motoryzacji nazwa Talbot.

Mówi się o tym, że francuska grupa może ewentualnie zdecydować się na sprzedaż w krajach Europy Zachodniej oferowanych po niskiej cenie samochodów wytwarzanych w krajach rozwijających się . W ramach tego przedsięwzięcia można wykorzystać nową markę. Nie może to być jednak ani Peugeot , ani Citroen , tak aby nie ucierpiał na tym wizerunek żadnego z tych dwóch producentów.

Niektórzy specjaliści branży motoryzacyjnej spekulują, że nowe auta mogłyby w dłuższej perspektywie czasu zastąpić nawet bliźniacze modele Peugeot 107 oraz Citroen C1 , wytwarzane w Czechach obok Toyoty Aygo.

Początkowo nazwa Talbot była używana w odniesieniu do francuskich samochodów Clement-Bayard, sprowadzanych od 1903 roku do Wielkiej Brytanii. Przedsięwzięcie to sfinansował Charles Chetwynd-Talbot - XX Hrabia Shrewsbury, który użyczył firmie swojego nazwiska.

W roku 1905 spółka zaczęła importować samochody pod marką Clement-Talbot oraz montować sprowadzone z Francji części w fabryce w North Kensington. Rozpoczęto też sprzedaż aut pod marką Talbot. W roku 1906 firma rozpoczęła wytwarzanie własnych pojazdów na Wyspach. W roku 1954 produkcję zawieszono.

24 lata później markę reaktywował francuski koncern PSA Peugeot Citroen, po przejęciu europejskich filii koncernu Chrysler. Osobowe modele marki zostały zastąpione w połowie lat 80-tych modelem Peugeot 309.

Ostatnim modelem Talbota dostępnym na rynku był dostawczy Talbot Express, wycofany w 1992 roku.

Wybierz samochód dla siebie: oferty na autotrader.pl

Samar

Więcej o:
Copyright © Agora SA