Recepta na ogniste GTi? Najlepszy silnik (Audi) ostatnich lat, kompakt "w starej budzie" i... tylny napęd. A wszystko w wyścigowym opakowaniu.
Zacznijmy od początku, a na początku było sobie Audi S3 z silniczkiem 1.8 Turbo i mocy 210 KM. Fajny? Ujdzie, ale zawsze może być lepszy. Czemu by nie wsadzić mu większego silnika, no i jaki? Nie za ciężki, ale odporny na żyłowanie. Odpowiedź jest prosta: V6 2,7 l. który napędzał stare RS4. Tym razem dwie turbosprężarki wyciskają z niego pełne respektu 550 KM . Z taką mocą nie ma żartów, zwłaszcza w samochodzie kompaktowym. No to teraz skrzynia biegów. Potężny moment trzeba jakoś przenieść, może więc profesjonalna STW X-Trac. Ta skrzynia przenosi napęd tylko na tył . Czy to źle? Nie, rozkład masy na osie wynosi 50/50 więc zabawa może być przednia , a i jazda po torze powinna być nienaganna.
Tylnonapędowe Audi robi wrażenie i to całkiem dobre. Nie razi nawet stare, niegrzeszące urodą nadwozie.
mjl