TechArt GT Street RS - potęga tuningu

Tuning topowych modeli danej marki nie jest zadaniem dla amatorów. Zaawansowana technika, najwyższej klasy materiały i żmudne testy są niezbędne aby uzyskać zadowalający efekt. Firmie TechArt to się udało.

Na salonie w Genewie TechArt pokazał model GT Street . Bazując na Porsche GT2 miał silnik o mocy 630 KM, czyli 100 więcej, niż oryginał. Można powiedzieć, że był to dopiero wstęp do rozdziału pod tytułem "Prawdziwe emocje".

Już samo Porsche GT2 to zabawka nie dla amatorów. 530 KM mocy uzyskiwanej dzięki turbodoładowaniu i 685 Nm maksymalnego momentu dostępnego w zakresie 2 200 - 4 500 obr/min przekazywane jest na tylną oś. Przy układzie z silnikiem z tyłu trzeba umieć się obchodzić z tym "maleństwem".

TechArt GT Street RS to bezkompromisowa, poddana tuningowi wersja GT2 . Po zmianach obejmujących nowe turbosprężarki, intercooler, sensor ciśnienia doładowującego, układ elektroniczny sterujący pracą silnika, sportowy wydech oraz zmodyfikowany czujnik ciśnienia i filtr powietrza, maksymalna moc wynosi 700 KM. Wszystkie wyżej wymienione elementy, to własna konstrukcja tunera. Dodajmy, że potężne 860 Nm momentu obrotowego przenoszone jest nadal wyłącznie na tylną oś.

Auto udowodniło już swoje możliwości zostając niekwestionowanym liderem Tuner Grand Prix 2008 na torze Hockenheim w Niemczech z czasem okrążenia wynoszącym 1:06.811 min. Dobra wiadomość dla kierowców wyścigowych jest również taka, że GT Street RS wyposażone jest seryjnie w kubełkowe fotele i klatkę bezpieczeństwa z homologacją FIA.

Ceny zaczynają się od 350 000 euro.

mjl, mototarget, źródło: techart

Więcej o:
Copyright © Agora SA