Zmieniona szóstka z Ingolstadt

Audi przedstawiło dziś zdjęcia i szczegóły techniczne swoich modeli z serii sześć: A6 i S6, które przeszły pewne zmiany. Nowością jest topowy model RS6 w wersji sedan.

Audi klasy wyższej-średniej nosi oznaczenie A6 od 1994 roku. W 1998 roku zadebiutował model o kontrowersyjnej stylistyce tylnej części nadwozia, ale został ciepło przyjęty na rynku. Obecna generacja (C6) zadebiutowała w 2005 roku kontynuując linię stylistyczną poprzednika tyle, że w bardziej konserwatywnym wydaniu. Po trzech latach obecności na rynku przyszła pora na drobne zmiany, zarówno na zewnątrz, jak i pod maską.

Konserwatywne nadwozie

Zmiany są niewielkie, a w zasadzie niezauważalne. Przedni grill sięgający niemal do jezdni z jednej strony i wgryzający się w maskę z drugiej, jest teraz pozbawiony belki poprzecznej, za którą chowano wzmocnienie przedniego zderzaka. Wloty powietrza z umieszczonymi w nich światłami przeciwmgielnymi zostały zmienione i są teraz oddzielne dla wersji sedan i avant. W limuzynie są narysowane agresywnie. Podkreślają wypukłości zderzaka, a lampy są okrągłe. W kombi wloty niewiele się różnią od poprzedniej wersji, wyglądają na bardziej stonowane, a lampy przeciwmgielne mają prostokątny kształt.

Najnowsze Audi A6

Tylne lampy a Avancie nie zmieniły kształtu, a jedynie układ. Teraz światła cofania są w jednej linii z kierunkowskazami. Sedan ma za to lampy zupełnie zmieniające wygląd jego tylnej części. Dotąd tylko na błotnikach, teraz zachodzące na klapę bagażnika upodabniają A6 do... mniejszego modelu A4 (B8).

Zaawansowana technika

Gama silników uległa znacznym zmianom. Podstawowa jednostka benzynowa 2,0 TFSI (170 KM) pozostaje bez zmian, większy silnik będzie miał pojemność 2,8 l. i oprócz dotychczasowej wersji 210 KM pojawi się odmiana 190-konna. Zastąpi ona wycofany z oferty silnik 2,4 l. (177 KM).

Całkowitą nowością jest jednostka 3,0 TFSI z doładowaniem osiągająca moc 290 KM.Zastąpi ona dwie jednostki: 3,0 30V (218 KM) i 3,2 FSI (255 KM). Audi A6 z nowym silnikiem osiąga 100 km/h już po 5,9 s. Prędkość jest standardowo ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Silniki V8 4,2 l. FSI i V10 5,0 l. FSI stosowany w wersji S6 pozostają bez zmian.

Wśród diesli też dużo zmian. Podstawową jednostką pozostaje 2,0 l. TDI osiągając 170 KM. Będzie on również produkowany w wersji ekologicznej TDIe, która osiąga 136 KM. Kolejną jednostką jest V6 2,7 l. TDI, której moc wzrosła o 10 KM i wynosi teraz 190 KM. Topowy silnik wysokoprężny ma 3,0 l. pojemności i osiąga teraz 240 KM.

Allroad Quattro

Audi A6 w wersji uterenowionej będzie teraz dostępny z czarnymi zderzakami. Nie jest to wadą, a w mieście można wręcz docenić nielakierowane powierzchnie, na których wszelkie rysy nie są tak widoczne. Obawiam się, że jest to jedynie pretekst do zaproponowania lakierowanych zderzaków w kolejnej wersji, jako podniesienie standardu auta.

Sportowy S6 i piekielny RS6

Główną zmianą w S6 są tylne lampy o kształcie identyczny, jak te w A6. Przód i mechanika w zasadzie nie uległy zmianom.

Nowością jest pojawienie się modelu RS6 z trójbryłowym nadwoziem. Pod wzgledem technicznym niczym nie różni się od RS6 Avant. Napędza go ten sam dziesięciocylindrowy silnik 5,0 l. FSI o mocy 580 KM. Każdy KM silnika napędza 3,4 kilograma masy samochodu. Pozwala to na sprint do setki w 4,5 sekundy.

Oficjalna prezentacja całej rodziny A6/S6 nastąpi na Salonie Samochodowym w Paryżu.

A tak wygląda Audi RS6, jeszcze w wersji kombi:

Audi RS6 - atomowe kombi

Tak natomiast najnowsza wersja sedan:

Wreszcie! Audi RS6 w wersji sedan

Marcin Lewandowski

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.