Pierwszy Gol (nie mylić z Golfem) został zaprojektowany na rynek brazylijski jako następca produkowanego tam Garbusa . Początkowo w celu obniżenia kosztów miał silniki chłodzone powietrzem, a wyposażenie pozostawiało wiele do życzenia. Pod względem wielkości plasował się pomiędzy Polo i Golfem .
Druga generacja o stosunkowo ładnej stylistyce pojawiła się w 1994 roku, w 14 lat po prezentacji poprzednika. Bardziej kompaktowe wymiary zapewniały komfort a małe silniki ekonomiczną jazdę. Po kolejnych 14 latach produkcji konstrukcja zdążyła się już zestarzeć.
Nowy Gol pojawi się na rynku w przyszłym roku początkowo jako hatchback , później podobnie jak poprzednicy w wersjach kombi i pickup . Do napędu służyć będą silniki o pojemności 1,0 i 1,6 l. zasilane benzyną i etanolem , mieszanymi w dowolnych proporcjach.
Według nieoficjalnych informacji Gol może trafić do Europy jako tani samochód koncernu Volkswagena, będący konkurencją dla Dacii Logan .
mjl