Audi Q5 - trochę mniejszy SUV

Na salonie samochodowym w Pekinie Audi zaprezentowało swój najnowszy produkt - model Q5. Niemiecki producent reaguje w ten sposób na coraz większą konkurencję w postaci BMW X3, Land Rovera Freelandera, czy Volvo XC60, do której dołączył w Pekinie także Mereceds GLK.
Audi Q5 nie zaskakuje niczym nowym, jeśli chodzi o wygląd. Ot, po prostu kolejne Audi. Może wygląd tyłu trochę odbiega od innych modeli, ale i tak nie ma wątpliwości z jaką marką mamy do czynienia. Na pewno nie można powiedzieć, że Q5 jest brzydkie. Zresztą tak naprawdę to właśnie Audi robi najładniejsze kombi, a o SUV-ach można chyba mówić, że są po prostu wyrośniętymi kombiakami.



Nowe Audi zostało zaprojektowano na płycie podłogowej znanej już z modelu A4. W Q5 stały napęd quattro będzie jednak dostępny seryjnie. W normalnych warunkach 40% momentu obrotowego będzie przekazywane na koła przednie, a 60% na koła tylne. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, na przód może być przekazywane maksymalnie 65% momentu, a na tył najwięcej 85%.

Gdy Q5 wejdzie do sprzedaży pod koniec roku, w ofercie będą trzy silniki. Unowocześniony, 2,0 TFSI o mocy 211 KM, pozwalający na rozpędzenie auta do setki w 7,2 sekundy, oraz dwie jednostki wysokoprężne: 2,0 TDI o mocy 170 KM (0-100km/h w 9,5 sek.) oraz 240-konny 3,0 V6, rozpędzający Q5 do setki w 6,5 sekundy. Niezły wynik. Większy diesel i silnik benzynowy będą połączone z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jednostka 2,0 TDI będzie współpracować z 6-stopniową ręczną przekładnią.