Audi Q5 - trochę mniejszy SUV
Na salonie samochodowym w Pekinie Audi zaprezentowało swój najnowszy produkt - model Q5. Niemiecki producent reaguje w ten sposób na coraz większą konkurencję w postaci BMW X3, Land Rovera Freelandera, czy Volvo XC60, do której dołączył w Pekinie także Mereceds GLK.
Audi Q5 nie zaskakuje niczym nowym, jeśli chodzi o wygląd. Ot, po prostu kolejne Audi. Może wygląd tyłu trochę odbiega od innych modeli, ale i tak nie ma wątpliwości z jaką marką mamy do czynienia. Na pewno nie można powiedzieć, że Q5 jest brzydkie. Zresztą tak naprawdę to właśnie Audi robi najładniejsze kombi, a o SUV-ach można chyba mówić, że są po prostu wyrośniętymi kombiakami.
Nowe Audi zostało zaprojektowano na płycie podłogowej znanej już z modelu A4. W Q5 stały napęd quattro będzie jednak dostępny seryjnie. W normalnych warunkach 40% momentu obrotowego będzie przekazywane na koła przednie, a 60% na koła tylne. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, na przód może być przekazywane maksymalnie 65% momentu, a na tył najwięcej 85%.
Gdy Q5 wejdzie do sprzedaży pod koniec roku, w ofercie będą trzy silniki. Unowocześniony, 2,0 TFSI o mocy 211 KM, pozwalający na rozpędzenie auta do setki w 7,2 sekundy, oraz dwie jednostki wysokoprężne: 2,0 TDI o mocy 170 KM (0-100km/h w 9,5 sek.) oraz 240-konny 3,0 V6, rozpędzający Q5 do setki w 6,5 sekundy. Niezły wynik. Większy diesel i silnik benzynowy będą połączone z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jednostka 2,0 TDI będzie współpracować z 6-stopniową ręczną przekładnią.
Nowe Audi zostało zaprojektowano na płycie podłogowej znanej już z modelu A4. W Q5 stały napęd quattro będzie jednak dostępny seryjnie. W normalnych warunkach 40% momentu obrotowego będzie przekazywane na koła przednie, a 60% na koła tylne. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, na przód może być przekazywane maksymalnie 65% momentu, a na tył najwięcej 85%.
Gdy Q5 wejdzie do sprzedaży pod koniec roku, w ofercie będą trzy silniki. Unowocześniony, 2,0 TFSI o mocy 211 KM, pozwalający na rozpędzenie auta do setki w 7,2 sekundy, oraz dwie jednostki wysokoprężne: 2,0 TDI o mocy 170 KM (0-100km/h w 9,5 sek.) oraz 240-konny 3,0 V6, rozpędzający Q5 do setki w 6,5 sekundy. Niezły wynik. Większy diesel i silnik benzynowy będą połączone z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jednostka 2,0 TDI będzie współpracować z 6-stopniową ręczną przekładnią.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Też tak robisz? Siedem złych nawyków, które wykończą twój samochód
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Jakość w doskonałej cenie. Lexus rozpoczął wyprzedaż swoich modeli. Oferty są rewelacyjne
- Jak się jeździ Unimogiem? Terenowa ciężarówka jest pełna niespodzianek
- Jak uruchomić samochód przy pomocy kabli rozruchowych? To proste, ale bądź ostrożny
- Dążenie do maksymalnej popularyzacji samochodów EV to na razie jedyny sposób na zmniejszenie szkodliwości transportu dla środowiska
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
Forum
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (21)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (18)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (63)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)