Opel Insignia - następca Vectry

W piątek 18 kwietnia Opel oficjalnie zaprezentował model Insignia. Klasa średnia zyskuje więc nowego konkurenta, który ma zdecydowanie większe, niż poprzednik, szanse zawojować rynek.

Opel Insignia zdobył tytuł Car of The Year 2009 - przeczytaj tutaj

 

Obecna Vectra raczej nie budzi emocji. Jeśli ktoś się decyduje na jej kupno, to raczej nie myśli: "Wybieram ją, bo ma tak atrakcyjne i piękne nadwozie.", albo "Wnętrze tego samochodu sprawia, że nie będę chciał(a) go opuszczać." Decydują raczej względy praktyczne, ekonomia, wielkość wnętrza, sentyment do marki itp., itd.

 

Insignia ma szansę zerwać z takim wizerunkiem. Nowy Opel jest elegancki i naprawdę może się podobać. Linia nadwozia nie jest już tak kanciasta, ma bardziej sportowy charakter, przypomina nawet trochę nową Mazdę 6. Ale nie ma się czemu dziwić, "szóstka" to jedno z najładniejszych aut w klasie i Opel widocznie trochę pozazdrościł. Wnętrze też wygląda na dużo bardziej przestronne i przyjemniejsze niż to z Vectry. Pytanie tylko, czy umieszczenie tak dużej liczby przycisków na konsoli to dobry ruch ze strony Opla. Jest ich tyle, że na pierwszy rzut oka bałbym się, że nie będę wiedział, co do czego służy. Ale może to tylko pozory i Opel doskonale wiedział co robi, rezygnując z zastosowania wielofunkcyjnego pokrętła w stylu iDrive z BMW. Z jednoznaczną oceną ergonomii poczekajmy więc na testy.

Insignia ma być dostępna na początku z pięcioma jednostkami benzynowymi i czterema dieslami. Wśród tych pierwszych znajdą się silniki: 1,6 (115 KM), 1,8 (140 KM), 1,6 Turbo (180 KM), 2,0 Turbo (200 KM) oraz 2,8 V6 Turbo (260 KM). Jeśli chodzi o jednostki napędzane olejem napędowym, to znajdą się wśród nich: 2,0 w trzech konfiguracjach (110, 130 lub 160 KM) oraz bardzo mocny 2,9 V6 o mocy 250 KM. W przyszłym roku ma być także dostępna wersja OPC także z silnikiem 2,8 V6, ale o mocy zwiększonej do 300 koni. Zdecydowanie potrzebnym przy takiej mocy udoskonaleniem w stosunku do Vectry OPC będzie wyposażenie Insigni w tej wersji w napęd na cztery koła. Zapowiada się naprawdę ciekawie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA