Maserati GranTurismo S...
... czyli super wielka turystyka. Dokładnie w rok po prezentacji nowego coupe, firma Maserati przedstawiła jego mocniejszą wersję oznaczoną dodatkowo literą S.
Na zeszłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie Maserati przedstawiło całkowicie nowy model GranTurismo, będący bezpośrednim następcą modelu Coupe. Czteromiejscowe nadwozie, zaprojektowane przez Pininfarinę przyciąga uwagę. W stosunku do poprzedniego modelu, nie wzbudzającego swym wyglądem wielkich namiętności, zmieniono prawie wszystko. Optycznie wydłużone nadwozie, wysunięty wlot powietrza do chłodnicy i ciekawsze lampy tylne (choć nie tak oryginalne, jak w 3200 GT) sprawiają, że auto zyskało na urodzie.
Wyposażono go silnik V8 konstrukcji Ferrari o pojemności 4,2 litra i mocy 399 KM. Maserati poszło w ślad za Porsche i stworzyło mocniejszą odmianę podstawowej wersji swojego coupe i tak jak Porsche oznaczyło je literą S. Wersja ta różni się od "zwykłego" GranTurismo jednostką napędową i kilkoma zmianami technicznymi. Silnik V8 zyskał 0,5 litra dodatkowej pojemności skokowej, przez co moc wzrosła do 440 KM. Współpracuje on z nową skrzynią biegów wyposażoną w system szybkiej zmiany biegów MC-Shift. Do zatrzymania bestii służą hamulce Brembo z tarczami wykonanymi w technologii podwójnego odlewu. Zmieniono charakterystykę zawieszenia na bardziej twardą.
Czy Maserati pójdzie dalej i za jakiś czas przedstawi kolejną, jeszcze szybszą wersję GranTurismo. Czas pokaże, ale pewne jest, że jeszcze mocniejsza i szybsza wersja na wizerunek firmy źle by nie wpłynęła.
Wyposażono go silnik V8 konstrukcji Ferrari o pojemności 4,2 litra i mocy 399 KM. Maserati poszło w ślad za Porsche i stworzyło mocniejszą odmianę podstawowej wersji swojego coupe i tak jak Porsche oznaczyło je literą S. Wersja ta różni się od "zwykłego" GranTurismo jednostką napędową i kilkoma zmianami technicznymi. Silnik V8 zyskał 0,5 litra dodatkowej pojemności skokowej, przez co moc wzrosła do 440 KM. Współpracuje on z nową skrzynią biegów wyposażoną w system szybkiej zmiany biegów MC-Shift. Do zatrzymania bestii służą hamulce Brembo z tarczami wykonanymi w technologii podwójnego odlewu. Zmieniono charakterystykę zawieszenia na bardziej twardą.
Czy Maserati pójdzie dalej i za jakiś czas przedstawi kolejną, jeszcze szybszą wersję GranTurismo. Czas pokaże, ale pewne jest, że jeszcze mocniejsza i szybsza wersja na wizerunek firmy źle by nie wpłynęła.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Drogi ekspresowe będą płatne dla osobówek? Rzecznik ministerstwa dementuje [AKTUALIZACJA]
-
Wciąż kradną katalizatory. W Warszawie policja złapała złodziei na gorącym uczynku
-
Odświeżona Tesla bez połowy kierownicy. Za to przyspiesza w dwie sekundy i można grać w Wiedźmina
-
Używane Audi A4 - opinie i awarie. Sprawdzamy trzy generacje B7, B8 i B9. To prawdziwy hit
-
BMW pokazało jeden z najbardziej sportowych sedanów świata. BMW M5 CS kosztuje 850 tys. zł [WIDEO]
- Opinie Moto.pl: Jeep Renegade Trailhawk 4xe. Mały Jeep ma teraz wtyczkę i aż 240 KM
- Wynajem długoterminowy, czy leasing? Diabeł tkwi w szczegółach
- Nie musisz mieć lupy, żeby dostrzec zmiany. MINI przeszło lifting
- Hyundai Tucson debiutuje w wersji N Line. Nawet 265 KM i sportowe dodatki
- Sprzedaż samochodów w Europie. Całe podium w elektrykach. Całe? Nie, jeden model walczy
Forum
- Jestem ciekaw co Wy na to? (5)
- Myto na ekspresówkach ? (12)
- O/T - zaczynamy eksportować terrorystów? (9)
- OT - mniej szczepionek.... CCC? (18)
- Co decyduje o przyspieszeniu samochodu? (47)
- Absolutnie, absolutnie O/T religia (57)
- Komu DS9? (46)
- Bat na daltonistów (41)
- OT - co zrobią Republikanie...? (24)
- Galtomonek będzie szczęśliwy jak to przeczyta... (19)