Continental GT od Zagato
Włoska firma Zagato, znana z wytwarzania pięknych nadwozi do i tak już luksusowych i niezwykłych samochodów, przedstawi na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie własną interpretację Bentleya Continentala GT.
Firma Zagato zajmuje się budową nadwozi do samochodów sportowych. Powstała pod koniec pierwszej wojny światowej, jej założycielem był Ugo Zagato. Do najbardziej znanych modeli firmy należą: Aston Martin DB4 Zagato z 1960, Aston Martin V8 Zagato z 1986, Alfa Romeo SZ z 1989 roku, a w ostatnim czasie Aston Martin DB7 Zagato (2002 r.).
Najnowszy prototyp nazywa się Zagato GTZ i całkowicie oparty jest na modelu Bentley Continental GT Speed. Pod względem mechanicznym nic się nie zmieniło. Auto napędzane jest silnikiem W12 o pojemności 6 litrów, uzyskującym moc 600 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest poprzez sześciobiegową przekładnię automatyczną na wszystkie cztery koła.
Profil i przód Zagato zdradza od razu, że mamy do czynienia z (naj)piękniejszą wersją Continentala GT, lecz tył auta, z wąskimi lampami i tylną szybą podkreślającą swoim profilem wypukłości dachu nie jest zbyt podobny do oryginału. Auto pomalowano dwoma lakierami, dolna część jest ciemnozielona (tradycyjny kolor dawnych brytyjskich samochodów wyśigowych), natomiast dach jest srebrny.
Na razie nic nie wiadomo na temat ewentualnej produkcji, ale pozostaje mieć nadzieję, że podobnie jak wiele poprzednich projektów firmy Zagato, również ten powstanie w limitowanej liczbie egzemplarzy.
MJL, źródło: Carscoop, Bentleyspotting, Wikipedia
Najnowszy prototyp nazywa się Zagato GTZ i całkowicie oparty jest na modelu Bentley Continental GT Speed. Pod względem mechanicznym nic się nie zmieniło. Auto napędzane jest silnikiem W12 o pojemności 6 litrów, uzyskującym moc 600 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest poprzez sześciobiegową przekładnię automatyczną na wszystkie cztery koła.
Profil i przód Zagato zdradza od razu, że mamy do czynienia z (naj)piękniejszą wersją Continentala GT, lecz tył auta, z wąskimi lampami i tylną szybą podkreślającą swoim profilem wypukłości dachu nie jest zbyt podobny do oryginału. Auto pomalowano dwoma lakierami, dolna część jest ciemnozielona (tradycyjny kolor dawnych brytyjskich samochodów wyśigowych), natomiast dach jest srebrny.
Na razie nic nie wiadomo na temat ewentualnej produkcji, ale pozostaje mieć nadzieję, że podobnie jak wiele poprzednich projektów firmy Zagato, również ten powstanie w limitowanej liczbie egzemplarzy.
MJL, źródło: Carscoop, Bentleyspotting, Wikipedia
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Kto porzuca Bugatti EB 110 w środku lasu? Spokojna głowa. Nikt!
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Volkswagen Multivan T7 przyłapany na północy. Nowy model zadebiutuje w 2021 roku
-
To nie awaria, tak na twoje auto działają mróz i śnieg. Sześć zimowych problemów
- Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- Tylny napęd i auto do zabawy do 20 tysięcy zł. Osiem modeli. Zaczynamy oczywiście od BMW
- Ukradł samochód z dzieckiem w środku. Wrócił, żeby nakrzyczeć na matkę
- W Alpach spłonęło muzeum unikalnych motocykli. Wielki pożar na przełęczy Timmelsjoch
- Do miliona wciąż sporo brakuje. Po polskich drogach jeździ około 10 000 elektryków
Forum
- Pizdowatość drogowa. (55)
- Kuligi czas zacząć. (50)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (22)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (118)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (92)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)