Nowe A4 Avant - jeszcze ładniejsze

Po nie tak dawnej premierze nowego A4, Audi zaprezentowało nowy model w wersji Avant, który do sprzedaży trafi na początku drugiego kwartału tego roku.
W porównaniu do poprzednika, A4 Avant ma być dłuższy o 12 cm, mieć większy o 48 litrów bagażnik (490 l, a po złożeniu siedzeń 1430 l), ale także, jak deklaruje Audi, ma spalać o 14 % mniej paliwa. Nietrudno zgadnąć, że najgroźniejszym konkurentem nowego A4 jest BMW serii 3 i dlatego w materiałach prasowych często pada określenie "bezpośrednia konkurencja", na której tle ma wyróżniać się nowy model. Widać zresztą wyraźnie, że Audi chodziło przede wszystkim o wygląd i sportowy charakter auta, a nie o właściwości transportowe - 1430 l w porównaniu do, na przykład, 1733 l w nowym Mondeo, to przecież bardzo mało. Cel został chyba osiągnięty - zwarta sylwetka o sportowych rysach prezentuje się naprawdę bardzo dobrze, według mnie, nawet lepiej niż ta w BMW. Poza tym, znany już z wersji sedan pomysł o przesunięciu do przodu (w porównaniu do poprzednika) aż o 154 mm przedniej osi, wydaje się godny pochwały - dzięki temu masa jest dużo lepiej rozłożona , co znacznie poprawiło właściwości jezdne samochodu. Widać, że Audi bardzo zależało na zbudowaniu auta, które z powodzeniem będzie walczyło o miano najlepszego w klasie, pokonując nawet legendarne już, jeśli chodzi o prowadzenie, BMW.

Oprócz dbałości o szczegóły wykończenia auta, z których znane jest Audi, producent zatroszczył się również o bezpieczeństwo podróżujących, montując system, który, kontrolując pozycję osób na przednich fotelach, w razie wypadku dostosowuje pracę napinaczy pasów i adaptacyjnych poduszek powietrznych w zależności od siły zderzenia. W razie uderzenia z tyłu, system Audi Backguard powoduje, że oparcie i zagłówek przybliżają się do pasażerów, ograniczając negatywne skutki uderzenia.

Jeśli chodzi o silniki, w które Audi będzie wyposażać nowe A4, nie należy spodziewać się znacznych zmian w porównaniu do poprzednika, czego na pewno nie należy uważać za żadną wadę. Najmocniejszymi dostępnymi jednostkami będą silniki 3,2 FSI o mocy 268 koni i diesel 3,0 TDI o mocy 243 koni. Oba będą osiągać 100 km/h w niewiele ponad 6 sekund - odpowiednio 6,4 i 6,3 sekundy. Na początku dostępny będzie także silnik 1,8 TFSI o mocy 162 KM oraz diesel 2,0 TDI o mocy 145 KM. Pod koniec roku ma być także dostępna wersja z mocniejszą odmianą 2,0 TDI o mocy 172 KM.

Podsumowując, Audi kolejny raz pokazało, że wie jak przyciągnąć do siebie klienta, który szuka czegoś więcej niż rodzinnego kombi. A4 Avant to kombi klasy premium, które przyciąga uwagę bardzo ładną, odrobinę sportową i agresywną linią nadwozia, oferując przy tym bardzo dobre właściwości jezdne i jakość wykończenia. BMW i Mercedes mogą zacząć się obawiać.

Źródło: Samar, carmagazine.co.uk

Więcej o: