Auta typu pick-up na celowniku Euro NCAP
Euro NCAP zamierza już niedługo włączyć pojazdy tego typu do swoich cyklicznie przeprowadzanych testów zderzeniowych.
Jak wynika z najnowszych danych sprzedażowych, w ubiegłym roku najchętniej kupowanym modelem na polskim rynku w segmencie pick-up był zdecydowanie Nissan Navara.
Oto lista najpopularniejszych modeli pick-up na polskim rynku (dane sprzedażowe za cały 2007):
Testy zderzeniowe aut typu pickup przeprowadzane są w Stanach Zjednoczonych, gdzie ten segment rynku jest szczególnie ważny. Jest to jednocześnie największy rynek zbytu dla samochodów tego typu. Oto przykładowy, czołowy test zderzeniowy oferowanej na rynku amerykańskim Toyoty Tundra:
Insurance Institute for Highway Safety przeprowadza również inne próby zderzeniowe, w tym boczne i symulację najechania na przeszkody przodem i tyłem pojazdy z prędkością 8 km/h (5 mil/h). Oto przykład takiego testu przeprowadzonego na Fordzie F 150:
Do tej pory tym wnikliwym badaniom Euro NCAP poddawało jedynie samochody typowo osobowe, które były oceniane pod względem bezpieczeństwa dorosłych pasażerów (zderzenia przednie i boczne), jak również ochrony przewożonych dzieci oraz pieszych przy potrąceniu przez jadący pojazd.
Oto lista najpopularniejszych modeli pick-up na polskim rynku (dane sprzedażowe za cały 2007):
Nissan Navara: | 2 578 sztuk |
Toyota Hilux: | 1 576 sztuk |
Mitsubishi L200: | 1 042 sztuki |
Ford Ranger: | 358 sztuk |
Ssangyong Actyon Sports: | 207 sztuk |
Fiat Strada: | 86 sztuk |
Testy zderzeniowe aut typu pickup przeprowadzane są w Stanach Zjednoczonych, gdzie ten segment rynku jest szczególnie ważny. Jest to jednocześnie największy rynek zbytu dla samochodów tego typu. Oto przykładowy, czołowy test zderzeniowy oferowanej na rynku amerykańskim Toyoty Tundra:
Insurance Institute for Highway Safety przeprowadza również inne próby zderzeniowe, w tym boczne i symulację najechania na przeszkody przodem i tyłem pojazdy z prędkością 8 km/h (5 mil/h). Oto przykład takiego testu przeprowadzonego na Fordzie F 150:
Do tej pory tym wnikliwym badaniom Euro NCAP poddawało jedynie samochody typowo osobowe, które były oceniane pod względem bezpieczeństwa dorosłych pasażerów (zderzenia przednie i boczne), jak również ochrony przewożonych dzieci oraz pieszych przy potrąceniu przez jadący pojazd.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
-
Nie będzie zakazu wyprzedzania się ciężarówek. Ministerstwo: nie wydaje się uzasadniony
-
Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
- Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
- Nowa Skoda Fabia przyłapana bez kamuflażu. Wkrótce oficjalna premiera
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
Forum
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (12)
- OT mamy pierwszego NOPa (39)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (39)
- OT - zadania dla Bidena (78)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (59)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (25)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)