Oficjalną prezentację nowego Volkswagena Polo zaplanowano na dzisiaj. Już o 11:00 w Berlinie rozpocznie się jedna z najważniejszych premier marki w tym roku. Polo jest z nami już od 1975 roku i przez 42 lata obecności na rynku trafiła do ponad 16 milionów kierowców! Niemcy zapowiadają, że nowa generacja ma być z wielu względów przełomowa. Czy tak będzie naprawdę? Zobaczmy.
Relację z prezentacji można śledzić na żywo:
Nowe Polo na pewno będzie zbudowane w oparciu o płytę podłogową MQB, którą wykorzystano do budowy większości małych samochodów koncernu Volkswagen. Jest lżejsza od wcześniej stosowanych rozwiązań, a do tego oferuje więcej miejsca w kabinie - szczególnie w tylnej części. Nowe Polo będzie czterometrowym subkompaktem z możliwością przekazywania napędu na cztery koła. Na bazie tego samochodu powstanie jeszcze jeden wariant - T-Roc, czyli mały SUV.
W zależności od wersji silnikowej nowe Polo ma być lżejsze nawet o 70 kg od poprzednika. Minimalna masa nowej wersji to 1050 kg. Pod maską zagoszczą niewielkie i oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne. Podstawowy wariant to 3-cylindrowy silnik 1.0 o mocy 70 KM. Niewykluczone, że producent zdecyduje się na połączenie z silnikiem elektrycznym. W ofercie nie zabraknie jednostki wysokoprężnej. Motor TDI o pojemności 1,6 litra z katalizatorem SCR rozwinie do 90 KM maksymalnej mocy.
Nowy model ma zaskakiwać bogatym wyposażeniem. Za dopłatą będzie można zamówić adaptacyjne zawieszenie, system infotainment, cyfrowe zegary oraz obsługę przy pomocy gestów.