Mazda 6 2017 | Bez rewolucji, ale pod każdym względem lepiej

Szóstka w nowy rok modelowy wjeżdża, wyglądając identycznie jak do tej pory. To jednak nie oznacza, że zabrakło ważnych zmian - te, niewidoczne na pierwszy rzut oka, kryją się pod pokładem

Mazda 6 | Będzie mocniejszy, turbodoładowany silnik

Japończycy niedawno zaprezentowali odświeżoną Mazdę 3 - kompakt doczekał się delikatnego makijażu w postaci lekko przemodelowanych świateł, grilla i zderzaków. W przeciwieństwie do mniejszego modelu, Mazda 6 wjedzie w nowy rok modelowy bez żadnych zmian w wyglądzie. Stylistycznie, to ten sam samochód.

Również we wnętrzu nie zdecydowano się na rewolucyjne zmiany. Przed oczami kierowcy pojawi się nowy, kolorowy ekran Active Drive Display o przekątnej 4,6 cala. Nowa kierownica inspirowana jest tą z SUV-a CX-9. Zaktualizowano także pokładowe systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Przykładowo: system rozpoznawania znaków, system monitorujący martwe pole czy asystenta ostrzegającego kierowcę o nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu.

Mazda obiecuje też poprawę jakości w kabinie - lepsze materiały i ich spasowanie, mniejsze wibracje oraz hałas przy dużych prędkościach. Na liście opcji pojawi się nowy wzór tapicerki ze skóry Nappa.

Ważną nowością jest system G-Vectoring Control (GVC), który jest pierwszym systemem pakietu Skyactiv-Vehicle Dynamics. Nowy zestaw technologii ma kompleksowo kontrolować pracę silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia, aby dostosowywać auto do warunków na drodze. Zadaniem samego GVC jest kontrolowanie wartości momentu obrotowego i optymalizowanie dociążenia poszczególnych kół. Wpływa to na precyzję prowadzenia i komfort jazdy. GVC debiutował w odświeżonej Mazdzie 3, teraz trafił na pokład szóstki, a w najbliższej przyszłości pojawi się także w innych samochodach producenta.

Pod maską bez zmian - Mazda 6 będzie dostępna z identycznymi silnikami. Podobnie jak w przypadku mniejszego modelu 3, jedyna większa zmiana zaszła w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Japończycy wprowadzają bowiem nowy system tłumienia wibracji w silnikach Diesla. Ma być ciszej i przyjemniej dla ucha.

W europejskich salonach nowa Mazda 6 pojawi się jeszcze w tym roku. Na razie nie wiadomo, czy nowe technologie będą się wiązały ze zmianami w cenniku.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda CX-4 | Czas na pięknego SUV-a coupe od Mazdy

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.