Walka o miano największego koncernu samochodowego to od dawna starcie trzech gigantów - Volkswagena, General Motors i Toyoty. Ostatnie lata to okres dominacji Toyoty, której po piętach deptał VAG. General Motors zamykało podium.
Na półmetku tego roku Volkswagen zdetronizował Toyotę i sprzedał aż 5,12 mln aut. Co ważniejsze dla Niemców, VAG jako jedyny odnotował wzrosty sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Tak wygląda sprzedaż trzech gigantów w pierwszej połowie 2016 r.:
Volkswagen - 5,12 mln sprzedanych aut (+1,5%)
Toyota - 4,99 mln sprzedanych aut (-0,6%)
General Motors - 4,76 mln sprzedanych aut (-1,2%)
Po pierwszej połowie 2015 r. Volkswagen również znajdował się na czele. Jednak późniejsze problemy z silnikami TDI pozwoliły Toyocie odrobić straty. Czy w 2016 r. Niemcy w końcu pokonają Toyotę?
Globalna sprzedaż w całym 2015 r.:
Toyota - 10,15 miliona sprzedanych aut
Volkswagen - 9,9 miliona sprzedanych aut
General Motors - 9,8 miliona sprzedanych aut
Po głośnej aferze Dieselgate Volkswagen przyjął zupełnie nową strategię, której głównym mianownikiem są samochody elektryczne. Inżynierowie z Wolfsburga mają skupić się na dalszym rozwijaniu sprawdzonej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB, aby dostosować ją do hybrydowych samochodów typu plug-in i w pełni elektrycznych konstrukcji. Wszystkie marki koncernu mają połączyć siły, żeby opracować zestaw do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Na ich bazie powstaną samochody różnej klasy (od osobówek do małych dostawczaków) o zasięgu od 250 do 500 km ma jednym ładowaniu.
ZOBACZ TAKŻE: