Porsche 911 R | Złota inwestycja

Niektóre modele to wielka gratka dla kolekcjonerów samochodów. Potwierdzają to rosnące w bardzo szybkim tempie ceny 911 chłodzonych powietrzem. Jednak model 911 R przebija je o kilka poziomów

Porsche | Prawie 9000 euro premii dla pracowników

Premiera Porsche 911 R miała miejsce w Genewie. Jest to ucywilizowana wersja 911 GT3 RS z sześciobiegową skrzynią ręczną, która nie była dostępna w tamtym modelu. Samochód powstał w hołdzie dla modelu produkowanego w 1967 roku, który brał udział w wyścigach Targa Florio czy Tour de France. Tak jak protoplasta, nowy samochód ma oferować niczym nie skażone, surowe wrażenia z jazdy. Jest to najlżejsza odmiana 911 w gamie. Auto zostało dodatkowo odchudzone, dzięki czemu waży 1370 kg. Dla porównania GT3 RS waży o 50 kg więcej.

Po raz ostatni w tym modelu mamy do czynienia z silnikiem wolnossącym typu bokser. Pod tylną klapą pracuje sześć cylindrów o łącznej pojemności czterech litrów. Maksymalna moc tej jednostki to 500 KM, dostępne przy 8250 obr./min. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,7 s, a prędkość maksymalna to 323 km/h. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w tym modelu wynosi 13,3 l/100 km.

Porsche 911 R jest wyposażone w tylną oś skrętną, która pozwoli jeszcze szybciej i pewniej pokonywać zakręty.  W standardzie jest również mechaniczna blokada tylnego dyferencjału, zestrojona na sportową jazdę. Za hamowanie odpowiada układ karbonowo-ceramiczny z wielkimi tarczami o średnicy 410 i 390 mm.

Cały nakład wynosi zaledwie 991 egzemplarzy, ale wszystkie egzemplarze rozeszły się jeszcze przed premierą. Auto kosztowało początkowo 185 950 dolarów. Nie minęło nawet pół roku, a na jednym z portali ogłoszeniowych pojawił się egzemplarz wystawiony za prawie 1,3 mln dolarów! To siedmiokrotność ceny "salonowej" w ciągu czterech miesięcy.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Panamera 2016 | Pod każdym względem lepsza

INNE LINKI

960 - nowy supersamochód Porsche ?

Prototypy | Porsche 911 GT3 | Powraca ręczna skrzynia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.