Mazda 3 | Delikatny makijaż

Jeżeli coś jest dobre, to po co to zmieniać? Z takiego założenia wyszła Mazda przy okazji odświeżania "trójki". Facelifiting nie przyniósł rewolucyjnych zmian

Mazda CX-9 w Europie? "Jest taka możliwość"

Mazda postanowiła tylko lekko odświeżyć wygląd modelu. Spostrzegawczy zauważą nowy grill, nowe światła oraz lekko przeprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu. Zmiany są bardzo delikatne, ale Mazda 3 to wciąż jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Wydaje się, że lekki makijaż wystarczy, by przekonać do siebie klientów.

We wnętrzu Mazda postawiła na poprawienie ergonomii (nowa kierownica) i również delikatne odświeżenie (listwy dekoracyjne). Na pokładzie - w wyższych wersjach wyposażenia - pojawi się wyświetlacz Head-up.

Jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa, to Mazda chwali się przede wszystkim Advanced SCBS. System wykorzystuje kamerę do monitorowania otoczenia pojazdu, wykrywa samochody, pieszych oraz inne przeszkody i ostrzega kierowcę. W razie potrzeby, system może uruchomić procedurę awaryjnego hamowania.

Ważną nowością jest też system G-Vectoring Control (GVC), który jest pierwszym systemem pakietu Skyactiv-Vehicle Dynamics. Nowy zestaw technologii ma kompleksowo kontrolować pracę silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia, aby dostosowywać auto do warunków na drodze. Zadaniem samego GVC jest kontrolowanie wartości momentu obrotowego i optymalizowanie dociążenia poszczególnych kół. Wpływa to na precyzję prowadzenia i komfort jazdy. GVC debiutuje w Mazdzie 3, w najbliższej przyszłości pojawi się także w innych samochodach producenta.

Pod maską bez zmian - Mazda 3 będzie dostępna z identycznymi silnikami, jak przed faceliftingiem. Jedyna większa zmiana zaszła w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Japończycy wprowadzają bowiem nowy system tłumienia wibracji w silnikach Diesla. Ma być ciszej i przyjemniej dla ucha.

Ostatnio informowaliśmy, że Mazda planuje przeszczepić turbodoładowany silnik (2.5 l 250 KM) z SUV-a CX-9 do innych modeli. Na pierwszy ogień ma pójść Mazda 6, ale szef inżynierów japońskiej marki wspomniał, że rozważana jest również mocniejsza wersja 3. Na razie ponad 200-konna Mazda 3 nie została oficjalnie potwierdzona, ale Mazda przymierza się do takiego auta.

W pierwszej kolejności odświeżona trójka trafi na rynek japoński  (w ojczyźnie Mazda 3 funkcjonuje jako Axela). Do Europy auto dojedzie jeszcze w tym roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda CX-4 | Czas na pięknego SUV-a coupe od Mazdy

INNE LINKI

Mazda wskrzesi silnik Wankla

Mazda RX-Vision jednak powstanie?

Mazda MX-5 Levanto | Na pograniczu słońca i morza

Więcej o:
Copyright © Agora SA