Renault Clio R.S. | 2 silniki i 3 różne zawieszenia
Renault Clio R.S. 16 | Takiego Renault jeszcze nie było
W nowym Clio R.S. Renault Sport zastosowało te same zmiany, co cywilny oddział marki. Mamy więc do czynienia ze światłami w technologii Full LED "Pure Vision" oraz nowym grillem i zderzakami. Clio R.S. - jak na sportową wersję przystało - otrzymał plakietki R.S., sportowy spojler, nowe wzory felg, dyfuzor i podwójny wylot rury wydechowej. Clio R.S. za sprawą lekkiego napompowania zderzaka zostało trochę poszerzone z przodu.
Pod maską Renault Clio R.S. może pracować jeden z dwóch benzynowych silników 1.6 turbo. W zależności od wersji moc to 200 albo 220 KM. Motor współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią. Kierowca może zmieniać biegi łopatkami umieszczonymi pod kierownicą. Drapieżny maluch wyposażony jest w system Launch Control oraz system R.S. Drive, który pozwala wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Specjalnie z myślą o sportowym Clio przygotowano trzy takie tryby: Normal, Sport oraz najbardziej bezkompromisowy Race.
Nowe Renault Clio dostępne jest z trzema różnymi zawieszeniami. Kierowca może zdecydować się na:
- Zawieszenie Sport - uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy. Dostępne z kołami w rozmiarze 17 i 18 cali. Silnik to 1.6 turbo o mocy 200 KM.
- Zawieszenie Cup - kompromis pomiędzy jazdą codzienną, a okazyjnymi wypadami na tor. Felgi to osiemnastki, a silnik ma 200 KM mocy.
- Zawieszenie Trophy - to Clio przystosowane do jazdy wyczynowej. Jest torowo twarde. Clio zostało też obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Pod maską pracuje mocniejszy wariant 1,6-litrowego benzyniaka o mocy 220 KM. Koła? 18 cali.
Na razie Renault chwali się osiągami topowej wersji Trophy. Maluch rozpędza się do pierwszej setki w 6,6 sekundy i osiąga 235 km/h prędkości maksymalnej. Clio R.S. Trophy w standardzie ma montowany sportowy układ wydechowy firmy Akrapovic. Nowy wydech zapewnia nie tylko ostry dźwięk, ale także wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wyższe obroty. Dla Clio R.S. Sport i Cup wydech Akrapovic znajdzie się na liście opcji.
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Koleos | Drugie podejście Renault do dużych SUV-ów
INNE LINKI
Renault Clio po faceliftingu | Drobne zmiany
Renault Grand Scenic | Jeszcze więcej miejsca
Renault w Paryżu | Nadchodzi SUV o nadwoziu coupe
-
"Pojechałem po pewne 16 tysięcy, na miejscu zaproponowali mi 12", czyli jak działają komisy
-
Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora
-
Czy ładowanie hybryd typu plug-in podczas jazdy się opłaca? Wyniki nas zaskoczyły
-
"Paaarostatkiem w piękny rejs". Nie statkiem na parę, ale busem na ropę można podróżować jak Krzysztof Krawczyk
-
Via Carpatia ciągle w budowie. Nowy fragment S19 poprowadzi przez Siemiatycze
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- 20 rzeczy, których nie wiecie o Ferdynandzie Porsche. Wszystkie sekrety wielkiego konstruktora i wynalazcy
- Tesla kontra taksówka Waymo na tej samej trasie. Czy wsiedlibyście do auta bez kierowcy? [WIDEO]
- Znamy ceny Toyoty Mirai w Polsce. Dotrzymali obietnicy i jest dwójka z przodu
- Taycan Cross Turismo - elektryczne Porsche na co dzień, na szuter i na wakacje
Forum
- Kolejne auto, którego nigdy nie kupię (17)
- Why U.S. Malls Are Disappearing i e-grazyny (16)
- OT - jak to jest, że jest odwrotnie....? (68)
- rakieta SpaceX wybuchła - piękna katastrofa:) (15)
- Wreszcie jakaś optymistyczna wiadomość ? (35)
- OT Vogon - Włochy, pytanie (74)
- "OT", przykrość ? (19)
- Udupią kierowcę Seicento? (14)
- Nie narzekajcie na ceny... (26)
- Engine, jak ty sie zalapales na Ameryke? (103)