Renault Clio R.S. | 2 silniki i 3 różne zawieszenia

Niedawno Renault pochwaliło się nowym Clio. Tylko kwestią czasu było, kiedy i dział sportowy weźmie się za odświeżenie malucha

Renault Clio R.S. 16 | Takiego Renault jeszcze nie było

W nowym Clio R.S. Renault Sport zastosowało te same zmiany, co cywilny oddział marki. Mamy więc do czynienia ze światłami w technologii Full LED "Pure Vision" oraz nowym grillem i zderzakami. Clio R.S. - jak na sportową wersję przystało - otrzymał plakietki R.S., sportowy spojler, nowe wzory felg, dyfuzor i podwójny wylot rury wydechowej. Clio R.S. za sprawą lekkiego napompowania zderzaka zostało trochę poszerzone z przodu.

Pod maską Renault Clio R.S. może pracować jeden z dwóch benzynowych silników 1.6 turbo. W zależności od wersji moc to 200 albo 220 KM. Motor współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią. Kierowca może zmieniać biegi łopatkami umieszczonymi pod kierownicą. Drapieżny maluch wyposażony jest w system Launch Control oraz system R.S. Drive, który pozwala wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Specjalnie z myślą o sportowym Clio przygotowano trzy takie tryby: Normal, Sport oraz najbardziej bezkompromisowy Race.

Nowe Renault Clio dostępne jest z trzema różnymi zawieszeniami. Kierowca może zdecydować się na:

- Zawieszenie Sport - uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy. Dostępne z kołami w rozmiarze 17 i 18 cali. Silnik to 1.6 turbo o mocy 200 KM.

- Zawieszenie Cup - kompromis pomiędzy jazdą codzienną, a okazyjnymi wypadami na tor. Felgi to osiemnastki, a silnik ma 200 KM mocy.

- Zawieszenie Trophy - to Clio przystosowane do jazdy wyczynowej. Jest torowo twarde. Clio zostało też obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Pod maską pracuje mocniejszy wariant 1,6-litrowego benzyniaka o mocy 220 KM. Koła? 18 cali.

Na razie Renault chwali się osiągami topowej wersji Trophy. Maluch rozpędza się do pierwszej setki w 6,6 sekundy i osiąga 235 km/h prędkości maksymalnej. Clio R.S. Trophy w standardzie ma montowany sportowy układ wydechowy firmy Akrapovic. Nowy wydech zapewnia nie tylko ostry dźwięk, ale także wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wyższe obroty. Dla Clio R.S. Sport i Cup wydech Akrapovic znajdzie się na liście opcji.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Koleos | Drugie podejście Renault do dużych SUV-ów

INNE LINKI

Renault Clio po faceliftingu | Drobne zmiany

Renault Grand Scenic | Jeszcze więcej miejsca

Renault w Paryżu | Nadchodzi SUV o nadwoziu coupe

Więcej o:
Copyright © Agora SA