Audi Q2 | Odliczanie czas zacząć

Premiera najnowszego crossovera spod znaku czterech pierścieni zbliża się wielkimi krokami. Co już wiemy o najmniejszym przedstawicielu rodziny Q?

Nowe Audi A5 | Dążenie do perfekcji

Audi Q2 mierzy 4,19 m długości, 2,6 m rozstawu osi, 1,99 m szerokości oraz 1,51 m wysokości. Bagażnik pomieści od 405 do 1050 litrów. Będzie to najmniejszy przedstawiciel rodziny Q producenta z Ingolstadt. Małe Audi to ciekawa propozycja w coraz popularniejszym segmencie modnych, miejskich crossoverów.

Premiera przewidziana jest na jesień 2016. Bliżej rynkowego debiutu zostaną ujawnione ceny.

Silniki

Do wyboru będzie sześć jednostek napędowych o mocy od 116 KM do 190 KM. Ofertę benzyniaków otworzy litrowy trzycylindrowiec TFSI. Półkę wyżej znajdziemy większe silniki czterocylindrowe TFSI o pojemności 1,4 i 2,0 litra. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych również przygotowano trzy propozycje, to: 1.6 TDI oraz 2.0 TDI w dwóch wariantach mocowych. Standardowo silniki będą współpracować z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów, ale w opcjach znajdzie się siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. W przyszłości oferta wzbogaci się o kolejne jednostki napędowe.

Audi Q2 to crossover z napędem na przednią oś. W dwóch topowych wersjach silnikowych (2.0 TDI oraz 2.0 TFSI) standardem jest stały napęd na cztery koła quattro.

Stylistyka

W projekcie najmniejszego członka rodziny Q styliści Audi postawili na wyraźne krawędzie i mocno zarysowane załamania. Nad przodem dominuje duża ośmiokątna osłona chłodnicy, duże wloty powietrza oraz chromowane listwy. Audi Q2 to rasowy crossover więc nie mogło zabraknąć czarnych osłon zderzaków, progów, nadkoli oraz srebrnej osłony podwozia. Audi postarało się też nadać Q2 trochę sportowego charakteru - dba o to dynamiczna linia dachu, długi spojler oraz dyfuzor. Jednym z ciekawszych elementów stylistycznych Q2 są bez wątpienia odróżniające się kolorem od reszty nadwozia słupki C.

Co we wnętrzu?

Audi chwali się całym zestawem nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i asystentów wspierających kierowcę. To m.in. Audi virtual cockpit, wyświetlacz danych na szybie, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów z przodu (pre sense front), tempomat z automatyczną regulacją odległości z funkcją Stop&Go, asystent jazdy w korkach, asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystent utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.

We wnętrzu nie zabrakło oczywiście nowoczesnego systemu multimedialnego z funkcją integracji ze smartfonami. Audi nie będzie miało problemu z telefonami działającymi pod kontrolą iOS oraz Androida.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla

Więcej o:
Copyright © Agora SA