Nowy Citroen C3 | Cactus w rozmiarze mini

Citroen zaprezentował właśnie nowe C3. Model bardzo upodobnił się do większego C4 Cactus. Francuzi postanowili zawojować segment ciekawą stylistyką, dynamicznymi silnikami i paroma sprytnymi rozwiązaniami

Citroen C6 | Triumfalny powrót?

Nowy Citroen C3 został zbudowany na platformie PF1 (dzieli ją m.in. z Peugeotem 208 i C4 Cactus). Auto mierzy 3,99 m długości, 1,75 m szerokości, 1,47 m wysokości i 2,54 m rozstawu osi. Pojemność bagażnika to równe 300 litrów.

Stylistycznie C3 czerpie garściami z Citroena C4 Cactus i koncepcyjnego Aircrossa. Mamy więc do czynienia z bardzo odważnym projektem, który na pewno będzie się wyróżniał na drodze. Nowe C3 będzie bardzo trudno pomylić z innym autem. Nie zabrakło oczywiście charakterystycznych poduszek Air Bumps, ostrych linii oraz przymrużonych świateł.

Francuzi stawiają na szerokie możliwości personalizacji - nowy C3 ma być dostępny w aż 36 wariantach kolorystycznych. Podczas pierwszej prezentacji mówiono m.in. o 9 jaskrawych kolorach lakieru, 3 kolorach dachu czy 4 kolorach wnętrza. Różnobarwne mogą być również lusterka, a w opcjach ma się znaleźć kilka fantazyjnych wzorów felg.

W środku zadebiutuje najnowsza wersja systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto. Kierowcę mają też wspierać asystenci, przykładowo: system ostrzegający o nieświadomym opuszczaniu pasa czy samochodach w martwym polu. Ciekawą nowinką z pewnością będzie kamera ConnectedCam HD, która pozwoli robić zdjęcia  podczas jazdy. Jednym kliknięciem będzie można je wysłać na nasz ulubiony portal społecznościowy. Podczas postoju kamera ConnectedCam może kręcić 20-sekundowe filmiki.

ConnectedCam pełni też funkcję wideorejestratora. Wbudowana w lusterko wsteczne kamera cały czas nagrywa drogę przed C3. Dane są kasowane, chyba, że dojdzie do wypadku - wtedy Citroen zachowa na dysku 30 sekund sprzed i 60 sekund po zdarzeniu.

Jakie jednostki napędowe znajdziemy pod maską nowego C3? Francuzi stawiają na swojego trzycylindrowego benzyniaka 1.2 PureTech. Będzie dostępny w trzech wariantach mocowych: 68, 82 i 110 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano dwa silniki Diesla 1.6 BlueHDi o mocy 75 albo 100 KM. Standardowo silniki będą parowane z 6-biegową ręczną skrzynią, dla mocniejszych jednostek w opcjach znajdzie się automat o tej samej liczbie przełożeń.

ZOBACZ TAKŻE:

Ambitne plany koncernu PSA | Aż 34 nowości do 2021 roku

INNE LINKI

Peugeot i Citroen szykują pickupa

Peugeot Traveller i-Lab VIP | Pokaz możliwości

Peugeot 308 GTI | Z pazurem

DS 4 i DS 4 Crossback | Ceny w Polsce | Francuska klasa premium

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.