Koreański producent zaprosił niedużą grupę gości do swego centrum badawczo-rozwojowego w Korei, gdzie zaprezentowano model Y400, który finalnie będzie nowym Rextonem. Producent tłumaczy, że nowy model jest inspirowany... niedźwiedziem polarnym, koreańskimi górami, drzewami iglastymi oraz tradycyjną, estetyką tamtego regionu. Nowy Ssangyong Rexton przypominają mocno model koncepcyjny LIV-1, który zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Seulu w 2013 roku.
Według doniesień nadwozie w nowym modelu wygląda bardzo masywnie. Charakterystyczna linia dachu nawiązuje do modelu Tivoli. Styliści pozostawili kwadratowe przetłoczenia błotników. Koreańczycy tłumaczą ten wygląd modą na "silniejsze kształty". Mimo wszystko nowy Rexton ma wyglądać bardzo nowocześnie.
W środku kabiny możemy się spodziewać materiałów o jakości porównywalnej z modelami Mercedesa sprzed co najmniej dekady. Podczas gdy wszyscy producenci rezygnują z umieszczania przycisków zastępując je panelami dotykowymi, Rexton będzie nadal wyznawał klasyczne podejście w tej kwestii. Wśród materiałów wykańczających wnętrze nie zabraknie skóry i drewna.
Pod maską nowego Ssangyonga Rextona pojawi się dwulitrowa, benzynowa jednostka 2.0 GDi z turbodoładowaniem. Motor nie będzie dostępny na niektórych europejskich rynkach. Zamiast niego pojawi się tam silnik Diesla o pojemności 2,2 litra (178 KM) połączony z 7-biegowym automatem. Rok po premierze do gamy dołączy nowy silnik współpracujący ze skrzynią 8-biegową, również zapożyczoną od niemieckiego producenta.
ZOBACZ TAKŻE:
Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla
INNE LINKI