Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha

Głównym atutem Fiata Tipo jest znakomita cena. Wielu jednak oczekuje, że Tipo spróbuje powalczyć z konkurencją mocnym silnikiem i świetnymi osiągami. Czy doczekamy Abartha Tipo?
Poznasz samochód po jego wnętrzu? [QUIZ]Poznasz samochód po jego wnętrzu? [QUIZ]

Ceny Fiata Tipo w Polsce startują od 42 600 złotych. Za te pieniądze dostaniemy duży samochód (segment C), z dość bogatym wyposażeniem i 1,4-litrowym benzynowym silnikiem pod maską (95 KM). Głównymi atutami Fiata są więc cena i walory praktyczne. Jednak w branży bardzo szybko pojawiły się plotki, że Włosi mogą szykować sportową odmianę nowego Tipo. W sieci bez problemu znajdziemy rendery, na których możemy obejrzeć Tipo z przemodelowanym zderzakami, sportowymi felgami, dużymi zaciskami hamulców i paroma aerodynamicznymi dodatkami.

Czy taki samochód jest w ogóle możliwy? Jakiś czas temu szef koncernu FCA w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), Alfredo Altavilla, dał do zrozumienia, że nie jest entuzjastą takiego rozwiązania. Altavilla stwierdził, że Abarth nie powinien zajmować się "samochodami praktycznymi i rodzinnymi" - według niego klienci nie tego oczekują po autach ze skorpionem na masce. Jako przykład podał Abartha Punto, który nie pasował do tożsamości marki Abarth i - zdaniem Altavilli - był pomysłem kompletnie nietrafionym.

Z drugiej strony, jeżeli kierowcy będą wyrażać zainteresowanie mocniejszą wersją Tipo, to FCA raczej nie będzie zwlekać z przygotowaniem swojego konkurenta dla Golfa GTI czy Megane R.S. Wszystko zależy od tego, czy na sportowym Tipo (niekoniecznie pod marką Abarth) będzie można zarobić. Na razie trwa badanie rynku i nie podjęto żadnej wiążącej decyzji.

Tak prezentuje się Tipo w bardziej sportowych szatach na kolejnym renderze, tym razem przygotowanym nie przez X-Tomi, a Autopareri.com.:

Render Fiata Tipo

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Tipo | Polskie ceny | Nowy kompakt za 42 tys. zł

Fiat Aegea

INNE LINKI

Wideo | Fiat 124 Spider lepszy niż Viagra?

Google i Fiat Chrysler Automobiles łączą siły

Fiat Mobi | Crossover w rozmiarze XS

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Zdjęcie CASTROL 2T Zdjęcie CASTROL 2T 1L Zdjęcie PEMCO ITWIN 620
CASTROL 2T CASTROL 2T 1L PEMCO ITWIN 620
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdaniem Abarth powinien wziąć na warsztat nowego Fiata Tipo?
Więcej o:
Komentarze (48)
Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Bolczyk

    0

    jak Fiat będzie się brał za produkcję aut z taką werwą, jak za wypuszczanie nowych Alf ostatnio (przy każdej prezentacji znaczne opóźnienie), to FCA niedługo padnie. Jeśli ich zdaniem Abarth ma sygnować tylko ekscytujące auta, nie zaś rodzinne, to nie będzie sygnował nic. No może poza 124, które ma śladową sprzedaż. Chyba mniejszą niż 4C

  • Gość: Gościu

    0

    Montują tam 1.4 T-jet na 120 km, te silniki mają też zrobione na 150 i 180 które montowali abartach, alfach i bravo. Nie wiem czemu jest problem wydać wersję usportowioną.

  • Gość: Timax

    Oceniono 1 raz 1

    Jak to punto nie pasował? Przynajmniej był prawdziwym hot hatchem ,a nie jak 500-ka.

  • Gość: MONDRY

    Oceniono 2 razy 2

    Jak słyszę tego Altavillę to chcę się pociąć. Czy to nie tak, że WSZYSTKIE sukcesy sportowe koncernu FIAT, udane Abarthy i inne cieszące się sprzedażą wynalazki w koncernie były robione na bazie spokojnych i ułożonych, czasem designerskich samochodów miejskich? Czy koncern nie widzi oczekiwania na powrót Delty? Jak Lancia stworzyła miejskie, brzydkie i opasłe GÓWNO, to może FIAT powinien spełnić oczekiwania kierowców i stworzyć praktyczną i wygodną maszynę do wygrywania rajdów/wyścigów na bazie samochodu rodzinnego?

  • Gość: gosc

    Oceniono 3 razy 3

    jak będzie wersja 1,6 + manualna skrzynia to kupię

  • Gość: przegość

    Oceniono 6 razy 6

    Jak się czyta wypowiedzi takie jak pana Alfredo Altavilla, to odnoszę wrażenie powinno się wywalić na pysk cały dział marketingu Fiat-a i to subito..

  • Gość: Michał

    Oceniono 6 razy 0

    Ja tam czekam na kombi, żeby miało silnik 1.8 w połączeniu z automatyczną skrzynią i fabryczną instalację LPG. Wtedy to będzie naprawdę praktyczne kombi, któremu nie straszne wyjazdy także z pełnym obciążeniem.
    Jest 1.6 z automatem, ale 110KM i 157Nm to za mało gdy się chce jechać choćby z całą rodziną, albo z jakimś już bardziej konkretnym ładunkiem. Silniki 1.6 i 1.8 są z nowej rodziny silników benzynowych, szkoda że 1.8 póki co tylko w Ameryce Południowej. W Europie planują dać do Tipo 1.4 T (140KM, bo turbina), ale tylko z manualną skrzynią :( Lipa :((

  • komentarz_miesiaca

    Oceniono 3 razy -3

    Trochę za dużo zapożyczeń z mondeo...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX