Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha

Głównym atutem Fiata Tipo jest znakomita cena. Wielu jednak oczekuje, że Tipo spróbuje powalczyć z konkurencją mocnym silnikiem i świetnymi osiągami. Czy doczekamy Abartha Tipo?
Poznasz samochód po jego wnętrzu? [QUIZ]Poznasz samochód po jego wnętrzu? [QUIZ]

Ceny Fiata Tipo w Polsce startują od 42 600 złotych. Za te pieniądze dostaniemy duży samochód (segment C), z dość bogatym wyposażeniem i 1,4-litrowym benzynowym silnikiem pod maską (95 KM). Głównymi atutami Fiata są więc cena i walory praktyczne. Jednak w branży bardzo szybko pojawiły się plotki, że Włosi mogą szykować sportową odmianę nowego Tipo. W sieci bez problemu znajdziemy rendery, na których możemy obejrzeć Tipo z przemodelowanym zderzakami, sportowymi felgami, dużymi zaciskami hamulców i paroma aerodynamicznymi dodatkami.

Czy taki samochód jest w ogóle możliwy? Jakiś czas temu szef koncernu FCA w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), Alfredo Altavilla, dał do zrozumienia, że nie jest entuzjastą takiego rozwiązania. Altavilla stwierdził, że Abarth nie powinien zajmować się "samochodami praktycznymi i rodzinnymi" - według niego klienci nie tego oczekują po autach ze skorpionem na masce. Jako przykład podał Abartha Punto, który nie pasował do tożsamości marki Abarth i - zdaniem Altavilli - był pomysłem kompletnie nietrafionym.

Z drugiej strony, jeżeli kierowcy będą wyrażać zainteresowanie mocniejszą wersją Tipo, to FCA raczej nie będzie zwlekać z przygotowaniem swojego konkurenta dla Golfa GTI czy Megane R.S. Wszystko zależy od tego, czy na sportowym Tipo (niekoniecznie pod marką Abarth) będzie można zarobić. Na razie trwa badanie rynku i nie podjęto żadnej wiążącej decyzji.

Tak prezentuje się Tipo w bardziej sportowych szatach na kolejnym renderze, tym razem przygotowanym nie przez X-Tomi, a Autopareri.com.:

Render Fiata Tipo

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Tipo | Polskie ceny | Nowy kompakt za 42 tys. zł

Fiat Aegea

INNE LINKI

Wideo | Fiat 124 Spider lepszy niż Viagra?

Google i Fiat Chrysler Automobiles łączą siły

Fiat Mobi | Crossover w rozmiarze XS

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Zdjęcie CASTROL 2T Zdjęcie CASTROL 2T 1L Zdjęcie PEMCO ITWIN 620
CASTROL 2T CASTROL 2T 1L PEMCO ITWIN 620
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdaniem Abarth powinien wziąć na warsztat nowego Fiata Tipo?
Więcej o:
Komentarze (48)
Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • der-rauber

    Oceniono 28 razy -24

    Komuś spodobały się przody Mazdy, tył zalatuje Peugeotem. Jak dla mnie to kolejne auto na F.

    (nie, nie jestem już zwolennikiem VW, nie po aferze z zaniżaniem odczytów spalin)

  • Black Swan

    Oceniono 31 razy -23

    "cała branża czeka na to auto"

    pewnie dlatego, ze jest ono nieco podobne do em trójki BMW.... Tyle, ze to nie jest BMW tylko Fiat..

  • pm7303

    Oceniono 35 razy -19

    Wypadało by żeby najpierw kierowcy zaczęli się interesować samym Tipo, bo jakoś jeszcze żadnego na ulicy nie widziałem?

  • remo29

    Oceniono 18 razy -4

    Znowu to zrobili - starają się upodobnić bryłę do Golfa, a to nie działa, przećwiczyli to już ponad 10 lat temu ze Stilo... Zamiast zrobić Bravo III w rozsądnej cenie (bo ostatnio nieco przesadzili), kombinują w kierunku kompletnie absurdalnej "kontynuacji" czegoś z lat 80-tych. Nie dość, że nie odbiorą klientów VW i innym, to jeszcze nie zatrzymają własnych klientów, a mówię to jako wieloletni użytkownik Bravo: Tipo to nie jest to!
    Mam wrażenie że Fiatem nie kierują managerowie z wizją, tylko politycy, którzy wyznają zasadę "byle do wyborów"...

  • komentarz_miesiaca

    Oceniono 3 razy -3

    Trochę za dużo zapożyczeń z mondeo...

  • zycietowiecej

    Oceniono 7 razy -1

    Wygląda bardzo ciekawie.
    Przeczytaj ciekawy artykuł: Pokaż swoją Hondę!
    na: ZycieToWiecej com

  • Gość: Bolczyk

    0

    jak Fiat będzie się brał za produkcję aut z taką werwą, jak za wypuszczanie nowych Alf ostatnio (przy każdej prezentacji znaczne opóźnienie), to FCA niedługo padnie. Jeśli ich zdaniem Abarth ma sygnować tylko ekscytujące auta, nie zaś rodzinne, to nie będzie sygnował nic. No może poza 124, które ma śladową sprzedaż. Chyba mniejszą niż 4C

  • Gość: Gościu

    0

    Montują tam 1.4 T-jet na 120 km, te silniki mają też zrobione na 150 i 180 które montowali abartach, alfach i bravo. Nie wiem czemu jest problem wydać wersję usportowioną.

  • Gość: Michał

    Oceniono 6 razy 0

    Ja tam czekam na kombi, żeby miało silnik 1.8 w połączeniu z automatyczną skrzynią i fabryczną instalację LPG. Wtedy to będzie naprawdę praktyczne kombi, któremu nie straszne wyjazdy także z pełnym obciążeniem.
    Jest 1.6 z automatem, ale 110KM i 157Nm to za mało gdy się chce jechać choćby z całą rodziną, albo z jakimś już bardziej konkretnym ładunkiem. Silniki 1.6 i 1.8 są z nowej rodziny silników benzynowych, szkoda że 1.8 póki co tylko w Ameryce Południowej. W Europie planują dać do Tipo 1.4 T (140KM, bo turbina), ale tylko z manualną skrzynią :( Lipa :((

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX