Toyota Prius+ po liftingu | Hybrydowy van jeszcze lepszy

Toyota postanowiła odświeżyć Priusa+. Zmiany nie są duże, ale kierowcy powinni docenić wiele ulepszeń
Toyota Mirai Maraton Toyoty Mirai | 100 tysięcy km w 107 dni

Z zewnątrz trudno odróżnić nowego Priusa+ od wersji po liftingu. Japończycy postawili przede wszystkim na technologie, a nie zmiany w wyglądzie. Największą wizualną nowością jest nowy kolor lakieru o nazwie Black Blue.

Nowy Prius+ to znacznie ulepszony napęd hybrydowy. Inżynierom Toyoty udało się obniżyć obroty silnika spalinowego (nawet o 1000 obr./min) przy zachowaniu odpowiedniej dynamiki. Osiągnięto to dzięki zwiększeniu wykorzystania napędu elektrycznego. Na pokładzie w dalszym ciągu pracują dwa silniki (spalinowy 1.8 i elektryk), które łącznie generują 136 KM mocy. Po zmianach Prius+ stał się jednak trochę szybszy, a jazda jest znacząco cichsza i płynniejsza.

Średnie spalanie dużego, siedmioosobowego vana to jedynie 4,1 litra na 100 km.

Lifting przyniósł też najnowszą wersję systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Umieszczony centralnie ekran ma teraz wyższą rozdzielczość i szybciej reaguje na dotyk. Cały system jest łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze - to zasługa m.in nowego menu i uproszczonego połączenia z serwisem MyToyota. Pakiet Toyota Touch 2 with G, który zapewnia aktualne informacje o natężeniu ruchu, dostępności parkingów, pogodzie i cenach paliw wzbogacono o trzyletni abonament na połączenia i aktualizacje. System może się połączyć z usługami Google'a, Twitterem, Aupeo! czy Aha.

Toyota poprawiła także 4,2-calowy wyświetlacz TFT na tablicy przyrządów. Podaje on informacje kierowcy w przejrzysty i nierozpraszający sposób.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Corolla | 50 lat bestsellera wszech czasów

Toyota Corolla z 1966 roku

INNE LINKI

Toyota Prius | Piękna czy bestia? | Nowe zdjęcia

Nie daj się oszukać w komisie! Wszystkie triki sprzedawców

Raport awaryjności DEKRA 2016 | Te auta psują się najrzadziej

Toyota S-FR | Olbrzymie zainteresowanie

Więcej o: