Golf GTI Clubsport S bije rekord Nurburgringu!

Co za czas! Nowy Volkswagen Golf GTI Clubsport S pobił właśnie rekord toru Nurburgring dla samochodów przednionapędowych z czasem 07:49,21. Honda Civic Type R musi uznać wyższość niemieckiego konkurenta, którego wynik był lepszy o 1,4 sekundy!
Volkswagen Beetle Dune Czarne chmury zbierają się nad Volkswagenem Garbusem

Oto najszybszy i najbardziej sportowy Golf stworzony z myślą o zabawach na torze. Volkswagen wydał na świat model GTI Slubsport S, który ma pod maską 310 KM, rozpędzi się do 265 km/h, a do setki przyspiesza w 5,8 sekundy. Do tego waży zaledwie 1285 i powstanie tylko 400 egzemplarzy specjalnej wersji.

Swoje możliwości udowodnił kilka dni temu na "zielonym piekiełku". Niemiecki kierowca wyścigowy Benny Leuchter osiągnął w nim czas 07:49,21, dzięki czemu to właśnie ten samochód jest teraz najszybszym przednionapędowcem na Nuburgringu. Dotychczasowym rekordzistą była Honda Civic Type R z czasem gorszym o 1,4 sekundy.

Specjalne wydanie Golfa GTI będzie oferowane wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Wszystko po to, żeby obniżyć masę samochodu. Inżynierowie demontowali wszystkie niepotrzebne elementy, takie jak wygłuszenia czy tylna kanapa, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 30 kg. Dopracowano także nastawy zawieszenia, a w specjalnej wersji można wybrać ustawienia zdefiniowane w komputerze pokładowym pod kątem Nurburgringu. Standardowe opony zastąpiło ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2s na 19-calowych felgach Pretoria. Średnica układu wydechowego wynosi 65 mm zamiast 55 mm. Elektroniczna blokada dyferencjału jest taka sama jak w seryjnej wersji, ale system ESC można teraz całkowicie odłączyć.

Wnętrze samochodu w specjalnej wersji jest bardziej spartańskie. Pojawiła się tabliczka upamiętniająca specjalną wersję oraz numer seryjny. Zainstalowano specjalną gałkę skrzyni biegów w kształcie piłeczki golfowej, a kierownica jest pokryta Alcantarą. Pasy bezpieczeństwa są czerwone, a na desce rozdzielczej pojawiły się akcenty pomalowane czarnym lakierem fortepianowym.

Tylko 100 z 400 egzemplarzy modelu Clubsport S pojawi się na rynku niemieckim. Nie wiadomo ile trafi do Polski. Auto będzie oferowane w trzech kolorach nadwozia: białym, czerwonym i czarnym. Cena samochodu nie jest jeszcze znana, ale na pewno będzie on droższy od wersji R.

ZOBACZ TAKŻE:

400-konny Volkswagen Golf R coraz bliżej!

Volkswagen Golf R 400 Concept

INNE LINKI

Renault Megane R.S. | Ford Focus RS na celowniku

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Inwestorzy chcą od Volkswagena miliardów euro odszkodowania

VW Tiguan GTE Active | Hybryda do zadań specjalnych