Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Podczas corocznej konferencji Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował nową jednostkę napędową. Konstrukcja skrywająca się pod nazwą EA211 TSI evo zadebiutuje już niebawem pod maską modeli z niemieckiego koncernu
Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Silniki z rodziny EA211 to dobrze znane konstrukcje o pojemności 1.2 oraz 1.4 litra. Tym razem Volkswagen zaprezentował kolejne rozwinięcie tej jednostki oznaczone jako "evo", czyli jednostkę o pojemności 1.5. Jest to czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak, w którym zwiększono pojemność, a konkretnie skok tłoka z 80 do 85,9 mm. Silnik pracuje w cyklu Millera, a jej stopień kompresji to 12.5:1. Po raz pierwszy jednostka TSI została wyposażona w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny, co znacznie poprawia reakcję silnika. Zmiana kąta ustawienia łopatek jest sterowana elektrycznie. Przekonstruowano także intercooler, który znajduje się za wylotem sprężarki, co wydajniej schładza powietrze trafiające do cylindra. Nowy układ wtryskowy dostarcza paliwo do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1300 obr./min. Maksymalna moc w zależności od wersji to 130 lub 150 KM.

Inżynierowie Volkswagena projektując nową konstrukcję nie skupiali się na osiągach, tylko oszczędności. W porównaniu z silnikiem 1.4 TSI (123 KM) nowa konstrukcja ma zużywać nawet 10 procent mniej paliwa. Silnik jest w standardzie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. To pozwoli oszczędzić co najmniej litr paliwa na 100 km.

Nowy silnik 1.5 TSI powinniśmy zobaczyć pod maską modeli grupy Volkswagen jeszcze w tym roku. Motor trafi do modelu z segmentu B, D, ale także SUV-ów i minivanów.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda i Volkswagen | To już 25 lat razem

Skoda i Volkswagen | To już 25 lat razem

INNE LINKI

Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny | Konkurencja ma się czego obawiać

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy cz. I | Odbiór specjalny

Zdjęcie Jazda za kierownicą Ford Mustang - Tor Toruń Zdjęcie Jazda za kierownicą Lamborghini Gallardo Cabrio - Tor kartingowy Poznań Zdjęcie Jazda za kierownicą Lamborghini Gallardo - Tor Żerań - Warszawa
Jazda za kierownicą Ford Mu... Jazda za kierownicą Lamborg... Jazda za kierownicą Lamborg...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (71)
Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jarzebiaknaczczo

    Oceniono 8 razy -8

    "Zmiana kąta ustawienia łopatek jest sterowana elektrycznie" - co to za brednie? Widział ktoś turbinę z ruchomymi łopatkami? Zmienna geometria polega na zastosowaniu kierownicy, która zmienia kierunek przepływu powietrza.

  • Gość: aasasa

    Oceniono 5 razy -1

    turbo tłoczy powietzre o ciśnieniu 350 bar (czyli jakieś 350 atmosfer czyli 350 x większe od ciśnienia atmosferycznego) po czym nagle silniek tłoczy w faize pracy 12,5:1 czyli 12,5 raza większe ciśnienie od atmosferycznego. Pytanie do redaktora gdzie podziała się reszta, tłoki są dziurawe? albo dobrze proszę żeby redaktor się nie męczył, turbo tłoczy powietrze co najwyżej 3,5 Bara, przy 350bara by wyleciało w powietrze wprost na biurko redaktora.

  • Gość: hejttjeh

    Oceniono 2 razy 0

    niemcy sie niedlugo obudza z reka w nocniku, w 80% pchaja sie w turbognojowki, a jak juz robia normalny silnik to ultra maly i wyprezony..

    jak ma byc bezawaryjnie to musi byc 6 garow najlepiej V a nie rzedowe i wolnossaca.. a jak ma byc eko to do tego silnik elekryczny.. jak jak robia Japonce.

    a nie rok jazdy moze i po kolei... czujnik,egr,czujnik,turbo,czunik czujnika,dpf,czujnik..... itd itd
    a zas w malych wyprezonych bezyniakach nie moga dojsc do porzadku z rozrzadem. albo wymaslaja jakies idiotyczne start stopy i inne.. jednye co ma sens to sprawdzone zmienne fazy rozrzadu...

    chcecie ekonomiczny i trwaly samochod to musi byc Japoniec.

  • Gość: Fabi(ed)a

    Oceniono 2 razy 0

    W sam raz do kosiarki ogrodowej.

  • wespazjan300

    Oceniono 1 raz 1

    Będzie spalał mniej paliwa (tzn. tylko w fazie testu, jak będzie działało odpowiednie oprogramowanie). Za to spalanie oleju pozostanie na chlubnym poziomie i od wymiany do wymiany trzeba dolać drugie tyle.

  • zycietowiecej

    Oceniono 3 razy 1

    Ford ma tą pojemność i zbiera bardzo dobre opinie. Honda też od niedawna.
    zobaczymy. czym wiecej tej elektroniki, to macie racje, prowadzi ostatecznie po latach użytkokwania, do dużych wydatków.
    polecam artykuł: "Pokaż Swoją Hondę!
    na: ZycieToWiecej com

  • Gość: trolololo

    Oceniono 8 razy 2

    W porównaniu do ecoboosta od Forda to jest trochę słabszy. Czyli mniej wysilony. Więc jest mała szansa, że nie będzie się tak 3.14 er doli ł jak wcześniejsze mniejsze wersje. ;-)

  • Gość: Stefan Myszkowski

    Oceniono 10 razy 4

    Dla informacji wyjaśniam, że chodzi o kierownicę spalin napływających do turbiny turbosprężarki, a nie powietrza, ja napisał jeden z forumowiczów. A tak ogólnie to ciekawa konstrukcja, która będzie wymagać jeszcze więcej kultury technicznej przy ich obsłudze.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 6 razy 4

    sztuka nie lada - wymyslic kolo na nowo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX