Salon Pekin 2016 | Audi TT RS | Bardzo blisko terytorium R8

Nareszcie koniec domysłów i spekulacji. W Pekinie Audi zaprezentowało Audi TT w najmocniejszej wersji RS. Jest oszałamiająco szybko i bardzo blisko R-ósemki!

Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

Informacje o Audi TT RS pojawiały się już od dłuższego czasu. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier z Ingolstadt. Wielu spodziewało się, że drapieżne TT zobaczymy już w Genewie, jednak Niemcy kazali nam poczekać trochę dłużej.

Zgodnie z przeciekami, pod maską małego, sportowego Audi będzie pracował pięciocylindrowy, turbodoładowany benzyniak o pojemności 2,5 litrów (R5 2.5 TFSI). Jego moc to okrągłe 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik będzie współpracował tylko i wyłącznie z dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynią biegów S tronic, a moc będzie przenoszona na wszystkie cztery koła (napęd quattro).

Osiągi robią wrażenie i bardzo zbliżają Audi TT RS do supersamochodu R8. TT RS w wersji coupe potrzebuje do osiągnięcia pierwszej setki zaledwie 3,7 sekundy! Niewiele gorzej jest w cięższym roadsterze, gdzie także złamano granicę 4 sekund - 100 km/h pojawia się na liczniku po 3,9 sekundy. Na Audi TT RS nałożono elektroniczny kaganiec i - ze względów bezpieczeństwa - prędkość maksymalną ograniczono do zwyczajowych 250 km/h. W opcjach znajdzie się jednak pakiet, który podniesie ją do 280 km/h.

Dla porównania, Audi R8 V10 do osiągnięcia pierwszej setki potrzebuje 3,5 sekundy. Jeżeli Niemcy zdecydują się stworzyć wersję Plus TT RS (plotki...) może się okazać, że TT będzie szybsze albo chociaż zrówna się osiągami z flagowym, sportowym modelem z Ingolstadt.

TT RS to nie tylko podkręcony silnik, ale także obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie. Za dopłatą można je wyposażyć w adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. Na liście opcji znajdziemy również ceramiczne tarcze hamulców wzmacniane włóknem węglowym. Standardowo Audi TT RS stoi na lekkich, 19-calowych felgach, oprócz nich dostępne są jeszcze dwudziestki.

Audi TT RS Coupe i Roadster mierzą 4,19 m długości, 1,83 m szerokości i 1,34 m wysokości.

Najmocniejsze Audi TT rozpoznamy nie tylko po plakietkach RS. W oczy rzucają się duże agresywne wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy, większy spojler, lekko przemodelowane zderzaki oraz dwie owalne końcówki rur wydechowych. To także pierwsze seryjnie produkowane Audi, w którym dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED.

We wnętrzu nie mogło oczywiście zabraknąć sportowej kierownicy z manetkami do zmiany biegów, kubełkowych foteli, czerwonych przeszyć i motywów, nowoczesnego systemy multimedialnego, skóry, metalu oraz alcantary. Klasyczne zegary zostały zastąpione przez 12,3-calowy ekran cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit.

W Niemczech ceny będą startować od 66 400 euro za coupe i 69 200 euro za roadstera. W przeliczeniu na złotówki, to odpowiednio około 285 i 300 tysięcy. Do europejskich salonów Audi TT RS ma zajechać już na jesienie tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla | 435 KM i 900 Nm!

INNE LINKI

Audi A8 L extended | Limuzyna w rozmiarze XXL

Audi Q2 | Najmniejszy SUV w rodzinie

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Nie daj się oszukać w komisie! Wszystkie triki sprzedawców

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA