Lincoln Continental | Znamy ceny | Odrodzenie marki?

Lincoln Continental wywołał spore zamieszanie w Detroit. Przed rynkowym debiutem nowa limuzyna marki cieszyła się dużym zainteresowaniem. Czy uda się jej zawojować serca i kieszenie kierowców?

Lincoln Continental | Duże zainteresowanie. Będzie hit?

Ford, właściciel Lincolna, pokłada w nowym Continentalu bardzo duże nadzieje. Błękitny owal zainwestował w swoją markę premium ponad 5 miliardów i liczy, że flagowa limuzyna sprawi, że Lincoln wreszcie odbije się od dna i wróci do pierwszej ligi producentów.

Do tej pory Lincoln nie wchodził w szczegóły technicznego nowego modelu. Wiedzieliśmy tylko, że sercem Continentala będzie 3-litrowa V-szóstka Twin Turbo EcoBoost o mocy 400 KM i 542 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Okazuje się, że oferta będzie znacznie bogatsza. Wspomniane V6 Twin Turbo to topowa jednostka w nowym Continentalu. Dostępna jest tylko z napędem 4x4. Ceny 400-konnego Lincolna startują od 60 105 dolarów (około 220 tys. zł).

Znacznie bardziej przystępny cenowo jest bazowy Continental wyceniony na 45 485 dolarów (około 170 tys. zł). Pod maską również pracuje V-szóstka, ale tutaj mamy do czynienia z mniej nowoczesną konstrukcją - to klasyczne, wolnossące V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 300 KM. Standardowo moc trafia na koła przedniej osi, ale po dopłacie 2000 dolarów Continental może zostać wyposażony w napęd 4x4.

Rolę pośredniej jednostki silnikowej pełni, turbodoładowane 2.7 V6 EcoBoost o mocy 335 KM. Ceny startują od 50 690 dolarów (około 190 tys. zł).

Jak Lincoln Continental wypada na tle konkurencji?

Lincoln postanowił wpisać się Continentalem w rynkowe trendy w USA. Limuzyna została wyceniona bardzo podobnie do konkurentów. Jednak Continental może się pochwalić większym i mocniejszym silnikiem w porównaniu z bazowymi wersjami modeli innych producentów. Czy to przekona klientów do kupna właśnie Continentala?

Ceny Lincolna startują z poziomu 45 tysięcy dolarów. Za te same pieniądze Amerykanie mogą kupić np. Cadillaca CTS (268 KM) albo Lexusa GS (241 KM). Przedstawiciele Forda i Lincolna nie raz zapowiadali, że ambicją ich nowego modelu jest zmierzenie się na rynku z Audi A6 - Audi klasy średniej-wyższej to wydatek minimum 47 125 dolarów za wersję z dwulitrowym turbodoładowanym motorem. Droższe od Lincolna są też BMW (50 200 dolarów za 240-konne 2.0 528i) czy Jaguar XF z mocnym silnikiem V6 340 KM, który kosztuje 51 900 dolarów.

ZOBACZ TAKŻE:

Lincoln Navigator Concept | Skrzydła mewy

INNE LINKI:

Lincoln MKX i Matthew McConaughey

Ford wchodzi w Allroad

Wideo | Tak nie jeździ się Fordem Mustangiem

Ford Kuga | Czas na poważny facelifting

źródło: Okazje.info

Czy Lincoln Continental ma szanse zawojować swój segment?
Więcej o:
Copyright © Agora SA