400-konny Volkswagen Golf R coraz bliżej!

Volkswagen szykuje się do hucznych obchodów 40 rocznicy wejścia Golfa GTI na rynek. Dla miłośników marki szykowane jest bardzo szybka niespodzianka

Czarne chmury zbierają się nad Volkswagenem Garbusem

Koncept 400-konnego Volkswagen Golfa o kryptonimie R400 zobaczyliśmy już jakiś czas temu i informacje o jego rychłym wejściu do produkcji pojawiały się już kilkukrotnie. Jednak tym razem jesteśmy bliżej rynkowej premiery R400 niż kiedykolwiek.

Po pierwsze, rynek hot-hatchy klasy kompakt zmieniło pojawienie się szalonego Focusa RS (350 KM i 440 Nm). Inni producenci po prostu muszą odpowiedzieć na bestię ze stajni Ford Performance. Ostatnio z Francji płynęły wieści o pracach nad nowym Renault Megane R.S. o mocy "wyraźnie przekraczającej 300 KM". Volkswagen na pewno dołączy do wyścigu, bo "zwykły" Golf R z 300 KM może nie nadążyć za konkurencją.

Po drugie, marka z Wolfsburga szykuje się do hucznych obchodów 40 urodzin Volkswagena Golfa GTI. A to znakomita okazja do wypuszczenia na rynek wyjątkowej wersji "króla kompaktów". Zapytany o R400 Dominik Horberg, jedna z ważniejszych osób w VAG, nie zaprzeczył:

"Zobaczymy. Możecie się spodziewać nadciągającej niespodzianki. Mamy w tym roku 40 rocznicę Golfa GTI. Dajcie się zaskoczyć w maju albo czerwcu! Zobaczymy, co się wydarzy."

Dziennikarze próbowali dopytać, co dokładnie Horberg ma na myśli, ale ten nie dał się podpuścić. Stwierdził tylko, że "będzie to COŚ" i "będzie bardzo szybkie".

Pod maską koncepcyjnego R400 pracował dwulitrowy benzyniak TSI o mocy 400 KM i 450 Nm. W kwestii osiągów VW mówiło o 3,9 sekundy do setki i 280 km/h prędkości maksymalnej (elektronicznie ograniczona). Jednak z najnowszych informacji wynika, że Volkswagen skłania się raczej do wykorzystania pięciocylindrowej jednostki 2.5 stworzonej przez Audi. Została ona zaprojektowana z myślą o większych osiągach, więc w nowym Golfie powinna sprawować się bez zarzutu.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Focus RS | Oszałamia osiągami

INNE LINKI

Renault Megane R.S. | Ford Focus RS na celowniku

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Inwestorzy chcą od Volkswagena miliardów euro odszkodowania

VW Tiguan GTE Active | Hybryda do zadań specjalnych

Więcej o:
Copyright © Agora SA